We are not alone!

5 augustus 2017 - Mission Beach, Australië

IMG_4793IMG_4810IMG_4801IMG_4831
Vandaag stond in het teken van relaxen in Mission Beach! Toen wij vanmorgen langzaam ontwaakten hoorden wij het getik van de regen op het dak van ons huisje, net als het getjilp en gekraai van alle tropische vogels. De eerste regen in Australië, sinds wij hier dik drie weken geleden aankwamen. Wij zitten ook niet voor niets in een Tropisch Regenwoud natuurlijk. Na een uurtje hield de regen het voor gezien, maar de bewolking had nog geen zin om afscheid van ons te nemen. Af en toe liet de zon zich ook nog even zien. Over de temperatuur hebben wij ook nog altijd niet te klagen, je merkt wel dat hier een hogere luchtvochtigheid heerst.

Vanmorgen hebben wij eerst met zijn vieren een lange mooie strandwandeling gemaakt over het zachte zand van Mission Beach. Onderweg, alsof het een invasiestrand was, landden een tiental skydivers vlak naast ons. Skydiven is ook nog een wens die bij ons op het lijstje staat, maar deze vakantie slaan wij deze adrenalinestoot nog over. Het strand biedt mooie uitzichten op ondermeer Dunk Island. Op de terugweg hebben wij nog geshopt in het plaatsje Mission Beach, voordat wij begonnen aan onze lunch in ons eigen knusse eco-oerwoudhuisje.

Het middagprogramma hebben wij toch omgegooid en hebben wij iets actiever ingevuld dan wij eigenlijk van plan waren. Wij zijn op zoek gegaan naar de Cassowary. Het voelde een beetje als "close encounters of the third kind" (we are not alone), de speelfilm van Steven Spielberg uit 1977. De mogelijkheid bestaat dat je de Cassowary tegenkomt, maar het is allerminst zeker. Je voelt in ieder geval zijn of haar aanwezigheid als je door het dichtbegroeide Tropisch Regenwoud loopt in Queensland, Australië. De Cassowary, oftewel de casuaris (Nederlandse benaming), is een grote vleugelloze vogel die voornamelijk leeft van fruit. Het is in ieder geval geen alledaagse huismus, het is meer een uit de kluiten gewassen kalkoen.

Als een stelletje "Freeks, of is het Freken, in het wild" zijn wij dus op expeditie gegaan voor een "encounter" met deze aparte vogel. Rond Lacey Creek is de Rainforest walking track van ongeveer een uur, waarbij de mogelijkheid dus bestaat dat je de Cassowary in levende lijve in de natuur tegenkomt. Goedgemutst en hoopvol zijn wij aan de tocht begonnen, op de bordjes bij de start stond nog aangegeven om hem/haar niet te voederen, met rust te laten, geen onverwachte bewegingen te maken, etc., etc., want de Cassowary zou wel eens agressief uit de hoek kunnen komen. Dat hadden wij ons dus goed in de oren geknoopt. Het rondje Lacey Creek leverde behalve enkele mooie shots van het regenwoud, heel veel muggen en een wandeling die zeer de moeite waard is, niets op. We hadden gelukkig muggenspul bij ons in de rugzak en daar hebben wij ons, na de eerste muggenbeten, flink mee ingesmeerd.

Wij besloten nog een poging te wagen aan de overkant van de weg, waar nog een walking track lag, The Dreaming Trail. Wij wilden niet de hele track lopen, want dat was 18 kilometer heen en terug en daar stond 6 uur voor, laat op de middag is dat geen goed plan, maar een gedeelte wilden wij wel doen. Wij hebben door het regenwoud een stuk langs een rivier opgelopen, waar wij wel nog salamanders, vissen en een schildpad gezien hebben, maar nog geen Cassowary. Op de terugweg vertelden Daan en Naud tegen Suzanne, die voorop liep, dat zij wel een beetje teleurgesteld waren dat ze die grote "Pino" nog niet gezien hadden. Nog geen minuut later klonk er een gil door het regenwoud, Suzanne in het wild, stond oog in oog met een Cassowary. Ik had meteen het fototoestel in de aanslag. Rustig maakten wij plaats voor deze enorme vogel met blauw hoofd, enorme kuif en zwartgevederd lijf, die ook wel iets prehistorisch heeft. Op nog geen meter afstand passeerde hij ons, terwijl wij stokstijf bleven staan, onderwijl foto's makend. Nadat hij ons een knipoog had gegeven liep hij verder het oerwoud in. Het was wederom een leuke ervaring, de jongens en wij natuurlijk ook, zijn opgelucht dat wij de Cassowary in zijn natuurlijke omgeving hebben mogen ontmoeten.

Bij terugkomst bij ons huisje hebben wij nog genoten van ons privé zwembad, niemand van de andere gasten was op dat moment aanwezig en 's avonds hebben wij bij het avondeten krokodil op het menu gehad. Lekker!

En ja..... het fruit was lekker, de paw paw en de quinces smaakten lekker zoet en de custard apple moet je even koken met suiker en dan is dit fruit ook smaakvol.

1. Desiree Jansen:
    5 augustus 2017
    Ja hey waar is die foto dan van die vreemde (bijna) prehistorische vogel. Ben benieuwd. Jullie kunnen volgens mij eten wat jullie willen want jullie lopen me wat af. Maar wel fijn als het ook beloond wordt met zo'n uiterst sjieke vogel. Krokedillenvlees brrr alleen het idee al, maar ja kan natuurlijk lekker zijn. Moet het nog eens proeven ooit een keer.
    Maar jullie belevenissen zijn geweldig en die vergeet je niet gauw. groetjes Dees
  2. Lieke:
    5 augustus 2017
    Wat goed dat jullie die byzondere vogel nog gespot hebben, anders was er ook niks aan geweest natuurlijk
  3. Haare:
    5 augustus 2017
    Expeditie van Eijsden gelukt. Geer kint bekans op eur werrek oetruste.
  4. Cyrene:
    boe is pino daan ?
  5. Corry .!:
    5 augustus 2017
    Wat een dag he.Jullie hebben veel gezien en veel beleefd.En dan als klap opde vuurpijl ook noch de cassowary.Wij hebben hem gezocht op internet.WAT EEN BEEST.Geweldig dat jullie hem hebben gezien.
  6. Ine:
    6 augustus 2017
    Nadat ik al enkele keren heb genoten van fotosessies heb ik nu de kans gekregen om de ondertiteling erbij te lezen.
    Vanmorgen ben ik dus begonnen aan een reisverslag van een geweldige schrijver.
    Hij is met vakantie maar goed dat hij tijd heeft voor deze informatieve en vrolijke beschrijvingen! TOP :)
    Maar lieve allemaal wat een vakantie. Jullie zien ongelooflijk veel en hebben naar mijn idee niet veel gemist van wat dat land te bieden heeft.
    Ik zie ernaar uit om vanavond verder te lezen als jullie alweer in jullie bedje liggen
    Heel veel plezier en Enjoy !