The Grand Barron Lodge

7 augustus 2017 - Kuranda, Australië

IMG_4850IMG_4853IMG_0065IMG_4858IMG_4840IMG_4848IMG_4854
Voor de mensen die enthousiast geraakt zijn door onze verhalen over Australië, The Grand Barron Lodge is echt een aanrader!!! De Lodge bestaat uit vier schitterende kamers/suites en een gezamenlijke keuken. Zoals ik gisteren al heb vermeld, slapen wij in een hemelbed. Als wij 's ochtends de verandadeuren opendoen hebben wij een geweldig uitzicht op Barron River en het oerwoud. De Lodge is gelegen buiten Cairns, op ongeveer 16 kilometer, nabij het plaatsje Kuranda.

Gisterenavond hebben wij kennis gemaakt met een Nederlands gezin uit Lelystad, die de andere weg bewandelen dan wij hebben gedaan. Zij starten in Cairns en gaan verder richting Sydney. Wij hebben samen gekookt in de gemeenschappelijke keuken en samen gegeten op de veranda en wij hebben natuurlijk onze reiservaringen gedeeld. Zij staan aan het begin van hun reis langs de oostkust van Australië.

Vanmorgen vroeg opgestaan voor een bezoek aan de tandarts, vanwege een helse nacht en een ontstoken kies. Ook dat moet je een keer meemaken in Australië. Ik ben geholpen door een Nigeriaanse tandarts, Alex, die zijn studie in de UK gedaan heeft en nu een praktijk heeft in Cairns. Met een ontstoken kies mag je niet vliegen, dus na de behandeling en een antibiotica kuur is het even afwachten of ik mag vertrekken woensdag, maar dat zal wel goed komen. No worries mate!

Enfin, aangezien wij nu toch in Cairns waren, hebben wij de rest van de ochtend en middag in Cairns doorgebracht. Cairns is geen mooie stad, maar heeft een leuke boulevard, de "Esplanade", met een mooie aangelegde lagoon, waar de kinderen naar hartelust hebben kunnen zwemmen. Vanwege de antibiotica hebben Suzanne en ik een schaduwplek opgezocht. Vervolgens hebben wij nog de laatste souvenirs geshopt en de Skyrail door het Tropisch Regenwoud voor morgen vastgelegd.

Bij "The Grand Barron Lodge" aangekomen, zijn Daan, Naud en ik in de kano gesprongen, die wij van de eigenaar mochten lenen, en hebben wij rustig een stukje gevaren over het meanderende riviertje dat de Barron River heet.

1. Lieke:
    7 augustus 2017
    Mooi twee vliegen in een klap daar in Cairns, Danny beterschap !
  2. Desiree Jansen:
    7 augustus 2017
    Nou wat vervelend van je tandpijn, maar volgens mij was je goede handen. Leuke stek zoop het laatste van jullie geweldige trip. Vond het geweldig om jullie reis te volgen. Geniet nog maar van die laatste dagen op deze mooie plaats in Australie. groetjes dees
  3. Corry .!:
    7 augustus 2017
    Méh.jong iech had diech 20 jäör geleije toch good äöf gelieverd.Höbste tevöl gesnop? Hopelijk gét ut noe gèt beter.Weer un sjoen reisverhäöl..Wat zien die weken snel gegaange.Noch eve enveer zien us weer.Geer zalt wel äön vekansie touw zien.Un hiel gooi reis truk.En tot gauw