Platypus

6 augustus 2017 - Kuranda, Australië

IMG_4836IMG_4835IMG_4834
De Platypus, oftewel het vogelbekdier, is een eierleggend zoogdier dat voorkomt in Oost Australië en Tasmanië. Nu we er toch zijn en wij al enkele geslaagde expedities achter de rug hebben, hebben wij besloten om als tussenstop vandaag deze aparte beestjes te gaan bekijken in een natuurreservaat.

Vandaag hebben wij onze laatste lange reisdag met de auto gehad. Onderweg zijn wij dus gestopt bij het natuurreservaat van Lake Tarzali. Wij hebben bij Lake Tarzali kort met een gids rondgelopen die ons vanalles over het vogelbekdier wist te vertellen. Het vogelbekdier is in het echt kleiner dan wij gedacht hadden. In het meertje bevonden zich in totaal 12 vogelbekdieren. Het zijn waterdieren dus zij verplaatsen zich niet naar andere meertjes als die niet met elkaar in verbinding staan.

Na dit intermezzo zijn wij verder gereden naar ons laatste verblijf "The Grand Barron Lodge" in Kuranda. Zeer mooi gelegen aan de rivier de "Barron" in het Tropisch Regenwoud in de buurt van Cairns brengen wij onze laatste 3 nachten door in een hemelbed met uitzicht op de rivier.

1. Lieke:
    7 augustus 2017
    Een hemelbed daar moet je dan voor naar Australië! Leuk hoor, en genieten nog maar van de mooie natuur
  2. Desiree Jansen:
    7 augustus 2017
    Hallo wat een leuke intermezzo. Julie natuurlijk weer veel geleerd van deze vogels.
    Op de foto wel een vis te zien maar geen vogel in het water. of moet nog een betere bril aanschaffen. hihihi
  3. Frank:
    7 augustus 2017
    Het vogelbekdier ... daar zat ik nog op te wachten. Wel kleiner dan ik dacht. Geniet van jullie laatste drie Australische 'himlische Nachten" !