The boys are back in town!

26 juli 2018 - Tbilisi, Georgië

40421A2C-5CE3-4BB2-BBD8-593EDF54F6ED27BE8FAD-9166-4ED4-B8D0-FC274C456979E6A63411-8D24-4FBF-A926-A787784FF803027A8D0D-3DFA-48CE-A259-37C4B5CC79C6F5DAD4C0-B7CE-46E0-B723-FBBCF4654C26511D32A6-7757-40A7-B852-9432E88962B3Veel titels zouden vandaag de revue kunnen passeren, maar ik heb gekozen voor deze van Thin Lizzy. Wij zijn weer terug naar waar 3 weken geleden onze reis begon, de mooie hoofdstad van Georgië "Tbilisi". Vanmorgen zijn wij ontwaakt in een omgeving van serene rust, heerlijk zonnetje, koel briesje om na een tijdje aan te schuiven voor een heerlijk Georgisch ontbijtje. Onthaasten is hier meer een levensstijl, anders dan de momenten die wij pakken en aanduiden als onthaasting.

Na het ontbijtje hebben wij onze rugzakken ingepakt en hebben wij voor de laatste keer gebruik gemaakt van onze betrouwbare reisgenoot, onze Toyota FJ Cruiser, om de weg tussen Vardzia en Tbilisi samen te beleven over een stille en prachtige weg door de bergen. Onderweg zijn wij 3 meren tegengekomen, onder andere het Paravani meer, en zijn wij over een bergpas gereden. Zoals bijna iedere dag als wij een stuk gereden hebben valt voornamelijk op dat de omgeving schitterend is en de kwaliteit van de weg echt belabberd is. Het is buiten Tbilisi voornamelijk gaten ontwijken en echt iedereen doet er aan mee en wij dus ook. Als je niet beter weet heb je het idee dat iedere bestuurder beschonken achter het stuur zit, alle weghelften worden gebruikt inclusief de berm om de gaten te ontwijken. Lada is echt een oerdegelijk merk geweest en nog steeds, die zijn niet kapot te krijgen..

In Tbilisi aangekomen, mogen wij zelf nog een keer deelnemen in het chaotische weggedrag van de Georgiërs om bij het verhuurbedrijf te komen om ons monstertje terug te geven aan de rechtmatige eigenaar. Maps.me brengt ons wederom zonder problemen naar het juiste adres, een mooie en goede app. Een taxi brengt ons vervolgens naar ons laatste appartement. Omdat het ons laatste appartment is hebben wij deze keer voor iets meer luxe gekozen. In een oud kasteel, voorheen een nonnenklooster, heeft een Franse Graaf, een hotel gemaakt met ruime kamers. De nonnen zijn 100 jaar geleden tijden het communisme uit het klooster gezet en sindsdien is de accommodatie ook niet meer onderhouden geweest tot de Franse Graaf de accommodatie kocht. De kamers zijn ook in Franse stijl ingericht. In de tuin is een zwembad, dat iets hoger ligt dan het complex, met uitzicht over Tbilisi. Van het zwembad hebben wij ook gretig gebruik gemaakt, want het is weer zeer warm.

Vandaag hebben wij voor de eerste keer sinds de aankomst in Georgië hamburgers gegegeten, na 3 weken Georgisch gegeten te hebben is een hamburger ook weer eens lekker. Morgen is onze laatste dag en gaan wij nog 1 keer Tbilisi verkennen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Eric Bosten:
    27 juli 2018
    Wauw! Ik heb de blog in één keer uitgelezen. Ik herken iets van de oude Sovjet sfeer. Indrukwekkende reis familie van Eijsden!