Daredevils, the skyride

28 juli 2019 - Langkawi, Maleisië

Fietsen leer je met vallen en opstaan. De ronde van Langkawi is een meerdaagse wielerwedstrijd die sinds 1996 wordt georganiseerd. Bekende namen, zoals bijvoorbeeld in de afgelopen 2 jaar Benjamin Dyball en Artjom Ovetsjkin, hebben deze prestigieuze prijs gewonnen. Hebben zij ook de skyride gefietst?

Vanmorgen ben ik de straat afgewandeld om op het hoekje een auto te huren, want vandaag gaan wij Langkawi verder verkennen. Tot onze beschikking hebben wij een kleine Proton Myvi, Maleisisch merk dat nog altijd in handen van de staat is. Rond 10.00 uur vertrekken wij naar het noorden van het eiland om met de Skycab, kabelbaan met gondeltjes, naar de Skybridge te gondelen. Op de plek van bestemming aangekomen lijkt het net de Efteling, ta tata ta tata tatada, de muziek komt je tegemoet, de bussen staan op de parkeerplaats, en het dorpje is vol met toeristen. De wachttijd bedraagt ongeveer driekwartier en er zijn veel zwetende mensen, want de temperatuur is weer gestegen tot ver boven de 30 graden. Of wij zo vriendelijk willen zijn om nog even op te foto te gaan, nee dus, wel een leuke discussie gehad. Na ons bleken meerdere toeristen niet gediend te zijn van de voorgeprogrammeerde foto's, goed voorbeeld doet volgen, en zijn ook gewoon doorgelopen. Het ritje naar boven in de gondel was leuk, evenals het rondlopen op de skybridge, maar het is niet het hoogtepunt geweest van de vakantie. Nogmaals het was veel te druk en te warm, wij kunnen het wel afvinken, been there!

CAAD947D-3525-4DD0-B9F5-E20A5E41B0802414DA38-1B13-4913-9A1E-7AA86598783F

EBDF098A-96DD-45C7-996E-C0669799AD12

Met het autootje zijn wij langs de kust gaan rijden en zijn wij gestopt bij de Black Sand Beach. Even lekker in het water gepoedeld, een beetje gedronken en weer in de auto gesprongen, airco aan, om naar de hoofdstad van Langkawi, Kuah, te rijden. Onderweg scheurden wij met een rotgang van ongeveer 50 kilometer per uur bijna langs Langkawi Adventure & Xtreme Park. In een ooghoek zagen wij een glimp van een oud pretpark. Wij zijn vervolgens omgekeerd om het nog beter van dichtbij te kunnen zien. Bij het park kun je allerlei extreme sporten en uitdagingen doen, zoals paardrijden, karten, met een ballonnetje de lucht in (niet te ver, want je zit verankerd aan een touwtje), een spookhuis en handboogschieten. Maar wij zijn voor de duvel niet bang en wij zijn voor het meest extreme in het park gegaan, de Skyride. Met een fiets over een koord op 15 meter hoogte, zo maak je nog eens hoogtemeters, 150 meter naar de overkant, fietsje draaien, en dan weer 150 meter terug. Daan en Naud zijn eerst gegaan en toen zij het overleefd hadden, ben ik zelf ook nog een keer gegaan. Eenmaal in je leven wil je dit gewoon een keer gedaan hebben. Zij hebben ons wel gezekerd, dus de laatste 20 meter heb ik gefietst alsof ik over de finish kwam, met losse handen. Ik kan nog typen, dus het is goed gegaan.

02957679-8C8A-4659-A577-C9DB3F874566

3BA94788-A0E9-4976-BEF6-50A14B9671FC

Kuah hebben wij vervolgens een beetje links laten liggen, wij hebben wel nog een mooie tempel bezocht en vervolgens zijn wij doorgereden naar ons huisje met zwembad. Even de verkoeling opzoeken na onze avonturen van vandaag. De avond hebben wij afgesloten bij de foodtrucks, ook nu hebben wij weer genoten van de fruit juices en ditmaal saté, kip, bief en eend.

55303497-AA59-4A95-B2A0-5182BDD97CCF

1. Cyrille:
    29 juli 2019
    fiets m dr in... hier ontstaan?