The day before tomorrow!

27 juli 2018 - Tbilisi, Georgië

C7714A33-ABDA-4D9D-BC41-1E861E818D3D69D6B3CC-C235-4E4B-94FA-36EFF71727E3C0226FD2-8EF7-442A-BAFB-1558ECC83F8DA036F691-8E70-43B4-A40C-4140E91CDA6CAE9B84EE-DA10-46F3-91AA-D20CA4674C2ANog één dag en één nacht en dan is ons Georgisch avontuur gedaan. Wat een mooi avontuur en wat een leuke ervaringen, de gastvrije mensen, de overweldigende natuur, de gaten in de wegen, het vee op de weg, het pure water, de chaos in de steden, de mooie oude centrums in de steden, de vervallen huizen, de sovjet mozaïek, de verlaten sovjetgebouwen, de kerken, kloosters, kastelen, forten. Georgië, een nieuw vakantieland? Wat ons betreft kun je hier met een gerust hart op vakantie gaan en Tbilisi is absoluut een stedentrip waard.

Vandaar dat wij vandaag, ondanks de hitte, nog een aantal uurtjes door Tbilisi hebben gestruind, in het oude centrum door de smalle straatjes. Echter natuurlijk nadat wij een verfrissende duik in het zwembad hebben gemaakt deze morgen en tussen de bedrijven door ook nog een keer, gewoon omdat het kan. Wij hebben foto's gemaakt van dingen die wij drie weken geleden over het hoofd gezien hadden. Dat is het voordeel als je nog een keer terug komt op een plek. Met name de wijk rond ons huidige appartement is schitterend om te zien. De Georgiërs zijn de boel aan het renoveren. Dit is vroeger, voor de sovjetperiode, echt een schitterende wijk geweest met mooie statige huizen. Mooi dat ze het aan het opknappen zijn. Zoals eerder al geschreven, Tbilisi is booming.

Om de dag passend te eindigen in Tbilisi zijn wij nog één keer naar onze afhaal Georgiër geweest en hebben wij nog een aantal typische Georgische gerechten gekocht. Met smaak hebben wij de gerechten opgegeten in het kleine hofje bij het appartement onder het genot van een glas wijn. Volgens Naud zou zo'n Georgische snackbar best levensvatbaar zijn in Geulle. Vandaag hebben wij ook nog even kennis gemaakt met de eigenaar van het appartement. Hij woont voor het grootste gedeelte van het jaar in Frankrijk.

Wij gaan nu nog één keer van het uitzicht genieten en zometeen naar bed, want wij moeten morgen vroeg op! Madloba Georgië!

1. Cyrille:
    27 juli 2018
    goede reis gewenst, was een leuke blog wederom.