The Flying Doctors!

2 augustus 2017 - Airlie Beach, Australië

IMG_4633IMG_4636IMG_4638IMG_4641IMG_4651IMG_4661IMG_4662

Op 1 mei 1986 vond de tv-première plaats van de populaire Australische tv-serie "The Flying Doctors". De dramaserie ging over de belevenissen van de Royal Flying Doctors Service uit Coopers Crossing. Wij zitten in een huisje op de camping "Flame Tree Tourist Village" en vlak naast deze camping, eigenlijk in onze achtertuin, ligt een vliegveldje. Dat wisten wij natuurlijk al toen wij het boekten, echter wat wij niet wisten is dat dit vliegveldje ook gebruikt wordt door......... The Flying Doctors. In ieder geval worden wij 's morgens rond 8.00 uur vrolijk gewekt door al het vliegtuiggeronk. Zomaar een leuk weetje.

Vandaag hebben wij twee uitstapjes gepland, het eerste uitstapje is naar Cedar Creek Falls en het andere is naar Dingo Beach. Op weg naar Cedar Creek reden wij met de Pajero voor de eerste keer onverhard. Bij Cedar Creek Falls aangekomen, viel het geen wat wij dachten tegen te komen een beetje tegen. Dit heeft met name ook te maken met de droogte van de laatste weken. De waterval was niet meer dan een heel klein stroompje. Het zwemmen onder de waterval viel daardoor een beetje in het water. Wij hebben dus weer snel rechtsomkeer gemaakt. Maar niet getreurd wij hadden nog een uitje gepland.

Na drie kwartier rijden, wederom een stukje gravelroad, kwamen wij aan bij Dingo Beach. Dingo Beach is schitterend, wij kunnen niet anders zeggen. Wij zijn met eb aangekomen en naarmate de tijd verstreek, werd het vloed. Een schitterende baai met een geweldig uitzicht op de eilanden. Mooi helder blauw water, wit strand, palmbomen, schelpen in verschillende kleuren, het plaatje klopte gewoon. Wij zijn hier twee uurtjes gebleven en zijn toen weer terug gereden, want wij hadden nog een avondprogramma op het menu staan en dat bedoelen wij letterlijk.

Gisteren toen wij aankwamen, vroeg de eigenaar ons of wij interesse hadden in de "Spit Roast Wednesday". Wij hadden in de gaten dat het over eten ging, dus wij hebben volmondig "ja" gezegd. Wij werden dan om 17.30 uur verwacht. Iets over half 6, Maastrichts kwartiertje, zijn wij naar de open plek op de camping gelopen. Toen wij daar aankwamen bleken wij niet de enige deelnemers te zijn. Samen met 100 andere campinggasten, voornamelijk ouderen (in Australië is nu geen schoolvakantie) namen wij deel aan een zeer geslaagde Australische BBQ. Big Ronny's catering zorgde voor een gigantisch spit met roastbeef en toebehoren en twee, op leeftijd zijnde, Australische Nick en Simon zorgden voor het entertainment tijdens het eten. Een geslaagde avond met lekker eten bij het kampvuur met een vrolijk gezelschap, meer kunnen wij ons niet wensen. Vanavond duiken wij vroeg het nest in, want morgen staan de Whitsundays op het programma.

Ik wil nog even terugkomen op de schoolvakantie van de jongens. Ik weet niet hoe vaak Daan en Naud de afgelopen 3 weken hebben moeten uitleggen aan Aussies dat zij uit Nederland komen en dat zij gewoon schoolvakantie hebben. De Australische kinderen moeten naar school, die zie je dus ook de hele dag niet. Do they look Australian?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Desiree Jansen:
    2 augustus 2017
    Wat sjiek toch allemaal. Als ik dat zo lees wil ik deze reis ook echt een keer doen. Dus sla maar alles op zodat jullie met grote lange verhalen terugkomen. Geweldig he! de Flying doctors, daar keek ik vroeger altijd naar op TV hihihi. Kan het me al helemaal voorstellen in the outback. Lijkt me ook gezellig zo met z'n allen gewoon heerlijk relaxen en eten, is eens iets anders. Vertellen met de locals lijkt me geweldig. Ook dat off-road rijden is gewoon heerlijk, en op zich al een avontuur. Nog heel veel plezier. groetjes Dees
  2. Corry .!:
    3 augustus 2017
    Leuk.Dee Flying Docter kos wel Danny hète.En geer komp neet um vaan d.n honger zoe te zien.Ut zuut er lekker oet Gezellig!!!,