High into the sky

8 augustus 2017 - Kuranda, Australië

IMG_4897IMG_4900IMG_4868IMG_4902IMG_4887
Of het nu te maken heeft met de antibiotica of met de attractie van vandaag, maar "we're flying high into the sky", een beetje HappyHardcore van Captain Hollywood Project. De daadwerkelijke vliegreis naar huis laat nog even op zich wachten, want die is morgen, maar vandaag hebben wij gezweefd over het Tropisch Regenwoud. Wij hebben vandaag de Kuranda Skyrail genomen. De Skyrail is een kabelbaan tussen Kuranda en Cairns en zweeft boven het Tropisch Regenwoud en heeft een lengte van 7,5 kilometer met 2 tussenstops bij Barron Falls en Red Peak Station. De Skyrail is geopend in 1995 en was destijds de langste kabelbaan ter wereld. In totaal ben je met deze attractie ongeveer 3 uurtjes zoet.

Vanmorgen, nadat wij ontbeten hadden, waren wij om kwart voor elf present bij het Skyrail Station van Kuranda. Omdat wij nog even tijd hadden, zijn wij eerst het station van de Scenic Railway (spoorwegstation) van Kuranda gaan bezichtigen, konden alle stations er maar zo uitzien, misschien een idee voor in Nederland. Kuranda heeft een pittoresk stationnetje met schitterend planten en bloemen op het perron, back in time.

Om elf uur zijn wij in de Skyrail gestapt. Al zwevend boven het regenwoud hebben wij de geur en kleur in ons opgenomen. De gondeltjes bieden plaats aan 6 personen en zijn halfopen. Het zicht is vanuit alle kanten overweldigend. De eerste tussenstop was Barron Falls. Op twee uitzichtpunten hebben wij de Barron Falls en de Barron Gorge kunnen bekijken. Maar wij zijn inmiddels verwend dus zijn wij weer snel in een gondeltje gesprongen om meer van het Tropisch Regenwoud te zien. Van bovenaf kun je goed de verschillende soorten vegetatie zien, de verschillende vogels en vlinders. De zoogdieren en reptielen zien moeilijker te spotten, dan moet je echt geluk hebben. Zij zullen er wel gezeten hebben, maar wij hebben ze niet gezien.

De tweede tussenstop was bij Red Peak Station, hier hebben wij een korte wandeling gemaakt om vervolgens weer in een gondeltje te springen. Dat was toch echt leuker. Het hele traject bestaat eigenlijk uit twee kabelbanen. Red Peak Station verbindt beide kabelbanen met elkaar. Vanuit Red Peak Station hebben wij de rit vervolgd naar Smithfield, een suburb van Cairns. In de verte zagen wij een mooi panorama van Cairns en de Stille Oceaan. Na even onze benen gestrekt te hebben, zijn wij weer aan onze terugreis begonnen in het gondeltje. Onderweg hebben wij nog foto's gemaakt van stukken oerwoud die wij nog niet op de gevoelige plaat hadden vastgelegd. Dat is moeilijker dan je denkt, want het lijkt zoveel op elkaar.

In Kuranda aangekomen hebben wij aan de Barron River geluncht en hebben wij een wandeling gemaakt naar de Original Kuranda Rainforest Market met leuke winkeltjes en barretjes van kunstenaars en hippies. Verder zijn in Kuranda verschillende parkjes gevestigd met  koala's, vlinders of reptielen, maar deze hebben wij niet bezocht. Na echt de laatste souvenirs gekocht te hebben zijn wij teruggegaan naar onze Lodge. Bij de Lodge aangekomen hebben Suzanne en de jongens nog een keer gebruik gemaakt van de kano en hebben de Barron River nog een keer verkend. Vervolgens hebben wij nog bijgepraat met onze gastheer en gastvrouw en hebben wij nog één keer in Australië gekookt.

De rugzakken zijn inmiddels ingepakt...........................................................................

1. Lieke:
    8 augustus 2017
    Voor jullie alweer een mooie ervaring rijker , en ik heb genoten van jullie verslagen !
    Een goede thuisreis, groetjes fernand en lieke.
  2. Desiree Jansen:
    8 augustus 2017
    Geweldig wat een ervaring weer opgedaan. Is inderdaad weer een belevenis in een gondel over het regenwoud. Ben toch wel benieuwd naar alle foto's want ik geloof dat er best wel veel gekiekt zijn. Veel succes met jullie terugreis en een veilig thuiskomen. groetjes Dees
  3. Cyrene:
    8 augustus 2017
    wat een leuke geweldige verhalen! goede terugreis gewenst.
  4. Corry .!:
    8 augustus 2017
    Jullie hebben toch een mooie reis gehad .Dat nump uuch geine mie öäf. Sjoen herinering.t reisverhöäl en al die foto.s.sjiek.um noets te vergete.Veer winse uuch un gooi reis trûk.
  5. Ine:
    8 augustus 2017
    Oh wat jammer dat het voorbij is. Wij hebben genoten van jullie verslag van een geweldige vakantie. Voor straks een lange zit in het vliegtuig met tijd genoeg om alles nog eens de revue te laten passeren, er is genoeg
    Veel groetjes en een fijne reis naar huis.