High Tea

23 juli 2019 - Tanah Rata, Maleisië

Koffie is niet aan ons besteed, maar thee natuurlijk wel. Dan is het ook fijn om te weten dat in Maleisië een gebied ligt dat nog altijd thee verbouwt, the Cameron Highlands. Klinkt ook nog altijd Engels.

Wij zijn vandaag met 30+ graden vertrokken vanuit De Taman Negara, Kuala Tahan met de boot naar Kuala Tembeling Jetty. Een twee uur durende bootreis met een longboat langs de schitterende natuur. Onderweg hebben wij nog ijsvogels gezien en twee kuddes waterbuffels of karbouwen.en hebben wij genoten van de prachtige omgeving en het lichte briesje door de haren voor degenen die deze mogelijkheid hebben. Rond lunchtijd zijn wij aangekomen in  Kuala Tembeling. Na de lunch stappen wij in een redelijk nieuwe bus die ons vervoer verzorgt naar The Cameron Highlands, Tanah Rata, Strawberry Park Resort.

871FAD5E-522E-4EBB-86A1-AAE128D9896568266FD4-DBCE-48C3-8538-16E0C1230185

Onderweg is niet veel te beleven en houden wij ons bezig met gekkigheid maken onderling. Naarmate de reis vordert komen wij in hoger gelegen gebieden en zien wij ook steeds meer kassen waarin groente en fruit gekweekt worden. Het is ook echt een totaal ander omgeving waaruit wij vandaan komen, onverwachts ook. De kassen zijn gebouwd op heuvels en doen de omgeving geen recht aan. Het zijn lelijke objecten in een mooi decor. De temperatuur is ook flink gedaald naar ongeveer 20 graden.

Na ongeveer 4 uur reistijd en een plaspauze komen wij aan bij ons Resort. Een mooi, maar zeer groot complex, waar wij weer enkele reisgenoten ontmoeten die wij bij voorgaande accommodaties ook zijn tegen gekomen. On appartementje is ruim en bestaat uit 4 kamers, een woonkamer en 2 badkamers. Het regenplas wij aankomen, maar dat schijnt hier vaker voor te komen. Wij hebben de regenjassen dus niet voor niets mee genomen. Nadat wij gedoucht hebben, zijn wij gaan eten en hebben wij een hele tijd met een koppel uit Weesp zitten vertellen, gezellig tot het einde.

90FE472F-72F6-4A6B-8B8E-56E74FB0A0B0

1. Lieke:
    24 juli 2019
    Weer nieuwe bestemming en nieuw avontuur en warm... Maar hier zelfs 39gr. Maar geen regen..
    Goede dagen weer !