It's raining cats and dogs!

14 juli 2018 - Kazbegi, Georgië

C6AA0D7F-4839-4615-A0CE-5D6B661F68BBE38CC523-BD69-4255-BCFB-EE6124F3B5F83E64D9EF-69B3-4002-9550-4E6B636A4E249FA6CF4D-0D5F-4E21-A906-E45C01014E0A15A253FD-40EA-44BA-8A9F-6B1C40A083A0Van de zon en de hitte naar de regen, heel veel regen in de Caucasus met donder en bliksem en zelfs een blikseminslag, live gezien, op het electriciteitshuisje, waardoor voor een bepaalde periode de stroom is uitgevallen. Machtig mooi om te zien, Suzanne en ik kwamen net terug van de bakker, maar wel gevaarlijk op nog geen 20 meter bij ons vandaan.

Deze dag zou in het teken staan van een wandeltocht in de Sno-valley en een bezoek aan de hoog gelegen drievuldigheidskerk van Gergeti, hierover heb ik gisteren reeds kort geschreven. Vanwege de hoeveelheid regen die de hele dag gevallen is, hebben wij besloten om de wandeling over te slaan en te wachten op een droog moment om met een gids naar Gergeti te rijden om de drievuldigheidskerk te bezichtigen en om hopelijk de Caucasus te aanschouwen vanaf het kerkje.

De weg naar het kerkje was al moeilijk begaanbaar, maar vanwege de hevige regenval is het nog moeilijker te doen. De plaatselijke gids heeft ons er doorheen geloodst. Het uitzicht vanaf het kerkje is geweldig ondanks de bewolking. Wij zijn blij dat wij toch naar boven zijn gegaan om de machtige Caucasus en de hoge Kazbeg te aanschouwen. Het is ook knap dat er ooit iemand is geweest die er heil in zag om op deze hoogte een kerk te bouwen, flink stenen sjouwen naar 2.170 meter hoogte.

Helaas dus geen Sno-valley, misschien een volgende keer. De rest van de dag hebben wij gerelaxed met niets doen, lezen, kaarten en leren. De titel heeft ook nog een letterlijke betekenis, want in Georgië zijn veel zwerfhonden en zwerfkatten te vinden. Figuurlijk betekent het natuurlijk hevige regenval.

1. Lieke:
    14 juli 2018
    Zooo dat is weer eens anders dan zonnig !
    Gelukkig dat jullie weer mooie dag hadden ! Leuk om allemaal te lezen .
  2. Haare:
    14 juli 2018
    Daan höb geer un Georgisch ingelke op eur sjouwer gehad met dee blikseminslaag.
  3. Els:
    14 juli 2018
    Aparte ervaringen wat jullie allemaal meemaken.
    Spannend en ik geniet met jullie mee.
  4. Cyrille:
    15 juli 2018
    cd vaan Guus Meeuwis op ge zat ? t dondert en t bliksemt....
  5. Desiree Jansen:
    16 juli 2018
    Wat een omgeving en landschap. Regen hebben we eigelijk genoeg gehad in Nederland maar een dagje afkoelen is ook wel lekker zonder te zwemmen.
    groetjes Dees