Steamboat Willy

22 juli 2019 - Kuala Tahan, Maleisië

Naar het origineel van Walt Disney, de eerste tekenfilm met Mickey Mouse. Na een mindere nacht met twee zieken zijn wij vanmorgen toch opgestaan om deel te nemen aan onze laatste tocht door de jungle, een boottocht met zijn 4-en door het snelstromende water met een longboat inclusief kapitein en gids. Wij zijn blij dat wij ondanks de ongemakken in het bootje zijn geklommen, want dit is een waardige afsluiting van ons jungle-avontuur.

Met de longboat gaan wij een drietal bezienswaardigheden bezoeken onderweg genietend van de schitterende natuur en het verfrissende briesje die de warmte snel doet vergeten. Als je echt in het ongerepte deel van dit oerwoud komt, zie je pas hoe mooi de natuur is. Na een tijdje met de boot gevaren te hebben en enkele obstakels omzeild te hebben komen wij bij de eerste bezienswaardigheid aan, de oudste en hoogste boom van het oerwoud, een echte joekel, waarbij je je nietig voelt. Na enkele fotomomentjes gaan wij verder over de rivier en komen wij bij de fish sanctuary aan. De kraamkamer van vissen bestaat pas sinds 2018 en richt zich voornamelijk op mahseer (vis). Deze kan 250 cm groot worden met een gewicht van 30 kg en is uitstervend. Wij hebben een aantal van deze visjes mogen voeren. Vervolgens zijn wij doorgevaren naar een plek waar wij mochten zwemmen. Eerst leek het plekje idyllisch, wij kwamen er als eerste aan, maar naarmate de tijd vorderde werd het steeds drukker en zijn wij ook weer als eerste vertrokken. Op de terugweg met ons bootje hebben wij nog een kolonie apen gespot die aan de oever van de rivier aan het spelen waren. Al met al zijn wij bijna 4 uur onderweg geweest om vervolgens te lunchen.

9E8F6B3A-F903-4635-979B-DD17ED10C62443FB241B-A82E-4474-8A57-483F5AB4859D

In de middag hebben wij de tijd genomen om weer even af te schakelen en zijn wij pas rond 16.30 uur weer het oerwoud ingegaan en nu op eigen gelegenheid. Wij hebben een kort rondje gemaakt in de hoop dat wij nog enkele exotische dieren zouden kunnen zien. Wij hebben nog enkele apen gezien, een hagedis, een slangetje en nog een blauwgekleurde vogel en het was geen Pino uit Sesamstraat.

A428CEEA-18A1-4547-ABFE-CF3A8641AB61AAFBED2B-84A7-4DE5-B5DE-DEAAEA83A1573E7813A9-826A-4128-BC41-60336080572A

Morgen gaat onze reis weer verder naar de Cameron Highlands.