Friday the 13th...........!

13 juli 2018 - Kazbegi, Georgië

908994D6-997C-404D-ADBF-D83A7D3FDC682EB24214-32D7-427D-84D7-CDD7C288AAD56ED787F0-0364-43E6-ADB8-49685543A684E58FF752-9C8B-4C35-9F94-EA3CE5D3D9B4968C6415-32E7-4AEA-97F6-B0BC28A74936Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach! Het voorgevoel is uitgekomen, gisteravond leek de linkerband al behoorlijk leeg en afgelopen morgen bleek dat nog steeds het geval. Met de hulp van de opzichter van het appartement die alleen Georgisch spreekt, een andere gast uit Kazachstan als tolk en de eigenaar van de huurauto hebben wij een autoservice gevonden in de buurt. Langzaam er naartoe rijden en band laten repareren was het devies. Een spijker in de band bleek de boosdoener. De band is gerepareerd voor 15 Lari, een flinke bom duiten, omgerekend € 4,50 en een uur later konden wij weer verder.

In Mtscheta hebben wij nog een klooster bezocht om vervolgens vol enthousiasme aan de Georgian Military Highway te beginnen richting Kazbegi, onze volgende stop voor 2 nachten. onder weg kom je veel soorten transport tegen met Georgisch kenteken uit Nederland of Duitsland of België. Zo zijn wij onder andere aanhangers tegengekomen met Dirix uit Elsloo en Claessens, volgens ons ook uit Elsloo en busjes met Barneveld of Doetinchem op. Kan het in Nederland niet meer de weg op, dan begint een 2e autoleven in Georgië. En als het dan echt niet meer kan dan is er altijd een autokerkhof langs de weg te vinden zeer onwezenlijk, maar wel mooi om te zien.

Een stuwmeer, een kasteel, een kudde schapen (honderden) op een berghelling (als één schaap over de berg is volgt de rest vanzelf), koeien op de weg, watervallen, monumenten, een zwaar ongeluk, paarden, varkens, rafting locaties, paragliding, schitterende panorama's, diepe kloven, wintersportdorpjes, wegwerkzaamheden, slechte wegen, Russen, echt van alles kom je tegen op de weg naar Kazbegi. Dus wij hebben de tijd genomen om alles te bekijken. Rond 15.30 uur zijn wij bij het huis gekomen en worden wij door de Georgische gastvrouw verwelkomt met chatchapuri, oftewel de Georgische pizza. Ook zijn wij blij met de app Maps.me die ons tot nu toe op elke locatie gebracht heeft. Om bij dit huis te komen hadden wij in ieder geval weer ons vierwiel aangedreven monster nodig.

Morgen staat de beroemde 14de eeuwse Tsminda Sameba kerk in Gergeti op het programma. hoog gelegen op 2.170 meter. Wij hebben de kerk nu vanaf Kazbegi zien liggen. Wij zijn benieuwd. (Foto's volgen nog)

1. Lieke:
    13 juli 2018
    Toch geluk gehad vrijdag de dertiende,met zoveel moois weer te hebben gezien !
    Genieten maar allemaal.