Shark, Turtles & Jellyfish

18 juli 2019 - Perhentian Islands, Maleisië

Vandaag hebben wij 3 uur mogen rondzwemmen in een aquarium met mooie vissen en koraal. Na ons ontbijt werden wij rond 10.00 uur verwacht voor ons uitje van vandaag, een snorkeltripje waarbij wij op 4 verschillende locaties te water werden gelaten. Onze boot is zoals bijna alle boten hier een oud schuitje met een buitenboordmotor waar je "u" tegen zegt, vol opendraaien en het schuitje breekt in tweeën zou je zeggen en onze kapitein "sailor" is gedeeltelijk tandeloos en spreekt gebrekkig Engels. Niettemin is onze hoop op hem en zijn matroos gevestigd voor ons mooie snorkelavontuur.

Op het eerste plekje zien wij al snorkelend vooral vissen, vissen in allerlei kleuren en koraal. Het koraal is aan het afsterven en dat is zo jammer. Je ziet veel grijze plekken tussen de mooie kleuren. Wat onze vriend, sailor, goed doet is om geen anker uit te gooien dan zou nog meer koraal naar de haaien gaan. Op ons tweede stekje zien wij 2 giga zeeschildpadden over de zeebodem schuren. Over land of in het water, het tempo van de zeeschildpadden is niet om over naar huis te schrijven en dat doen wij dus ook niet. Op het derde plekje zien wij weer veel verschillende soorten vissen in allerlei kleuren en een mooier koraal dan de eerste keer en een aantal kwallen, geen menselijke kwallen, maar van die mooie witte en rose. In ieder geval zijn wij daar met een boogje omheen gesnorkeld. Het vierde stekje beloofde een waar shark attack te worden. Gewapend met aas sprong onze matroos in het water en dat hebben wij dus ook gedaan. Het aas, bestaande uit kleine vissen, werd door onze matroos in kleine stukjes gescheurd en rondgestrooid in het water. Het duurde even en toen kwamen de haaien op visite, 3 grotere haaien van ongeveer een meter en 2 kleintjes. Mooie gestroomlijnde vissen die vlak langs ons zwommen en om ons heendraaiden. Na deze stop gingen wij weer in volle vaart terug naar ons eigen strandje en weer een ervaring rijker.

8E3CA185-2EE1-4D7E-BC1B-E1FD4B9C980202E4D02A-18B3-4FE8-AB74-648A73E1874F6C3986E4-CC0D-4A3B-87A2-191E836FD02ECCE5B355-19EE-474A-9E19-0A106927DFCF

Het vervolg van de dag was weer relaxed. Suzanne en ik hebben nog een strandwandeling gemaakt met een kort uitstapje in de jungle en Daan en Naud hebben nog lekker gevoetbald op het strand. Vervolgens hebben wij heerlijk gegeten bij The Barat, zoals gisteren al geschreven 20 meter lopen en een tafeltje aan het strand met uitzicht op de zee en het andere eiland. Tafel 22, ons tafeltje.