Mixed fruit @ table 22

19 juli 2019 - Perhentian Islands, Maleisië

Afgelopen nacht hebben wij genoten van onweer en een tropische regenbui. De regendouches van tegenwoordig zijn er niets bij, twee uur lang 'volle petaj' een regenhoos, die in Nederland menig stadje onder water zou zetten. Het voordeel van ons eilandje is dat het voornamelijk uit zandgrond bestaat, dus het water sijpelt tussen de korreltjes door.

Vanmorgen weer lekker uitgeslapen, rond 10 uur weer eens richting het restaurantje gelopen, nog altijd 20 meter, en genoten van onze fruit juices, wafels met ananas en cornflakes op ons eigen stekkie, tafel 22. Is het geluk of zijn wij inmiddels alom gewaardeerd, ons tafeltje is altijd op ons aan het wachten, ook in drukkere tijden. In ieder geval is 22 het geluksgetal van Naud. Na het ontbijt hebben wij onze boekjes tevoorschijn gehaald en hebben wij weer enkele bladzijden doorgenomen. Op onze leeslijst staan onder andere "drakeneiland" van Daan, "waar is ze" van Suzanne en "finding my virginity - Richard Branson" van Danny. In de middag zijn wij weer richting strand gelopen, iets verder nu dan 10 meter, verandering van spijs doet eten, en hebben wij ons op een fijn zandstrandje gesetteld. Het record van het oranje balletje overgooien in het water van 2 dagen geleden hebben wij ruimschoots verbeterd, de Olympische Spelen lonken. Wij zijn gestopt bij 100 keer. Vervolgens hebben Daan en Naud de snorkels gepakt en zijn wij een stukje uit de kust gaan zwemmen op zoek naar zeemonsters. Helaas hebben wij geen zeemonsters gevonden. Na het lummelen samen met Suzanne in het water hebben Daan en Naud een nieuwe poging gewaagd en hebben ze wederom een zeeschildpad gespot en een hele hele hele grote vis.

6E3320F0-D1F2-47F1-9150-73652D03258FED4AEC58-E175-4D7C-BCC4-34E764AB3D258B657F2E-9894-40C2-A8AD-A2A9A9B3C496

Na het diner van vanavond, tafeltje 22 en 20 meter lopen, is het weer tiktijd en komt dit verhaaltje tevoorschijn. Morgen staat weer een transfer op het programma en gaan wij naar het oudste oerwoud ter wereld, de Taman Negara.

1. Patrick:
    19 juli 2019
    Väöl plezeer mOrge in " t groene hart van Maleisië!!!"
  2. Lieke:
    19 juli 2019
    Morgen weer een nieuw avontuur tegemoet , mooie dagen weer !