Lessons learned

31 juli 2017 - Kinka Beach, Australië

IMG_4597IMG_4598IMG_4601IMG_4607
Vandaag hebben wij geschiedenisles gehad, oftewel wij hebben iets gezien waarvan wij ons nog niet bewust waren. Australië en Nieuw Zeeland hebben troepen naar Europa gestuurd tijdens de World War 1, 1914-1918. Als gevolg van afspraken tussen Groot-Brittanië en Australië waren de Australiërs genoodzaakt om deel te nemen aan de Eerste Wereldoorlog om hun moederland te verdedigen. De deelname van Australië aan de Eerste Wereldoorlog wordt ieder jaar op Anzac Day (Australian and New Zealand Army Corps) groots herdacht. De slag om Gallipoli tegen de Turken in 1915 is de dag dat Australië voor het eerst in de geschiedenis als nationale legereenheid optrad. Waarom dit verhaal? Omdat wij bij toeval in het plaatsje Emu Park de Memorial Walk hebben gelopen met een indrukwekkende terugblik op 1914-1918. Het Memorial Park is redelijk recent opgericht en wordt nog verder verfraaid.

Dat was ons ochtendprogramma, in de middag hebben wij tussen Kinka Beach en Yeppoon een rustig strand opgezocht en hebben wij gerelaxed en van de zoveelste zonnige dag genoten, wederom 26 graden Celsius. Samen met de jongens heb ik van aangespoeld hout een hut gebouwd op het strand, waar Daan en Naud nog de rest van de middag gespeeld hebben. Als afsluiting zijn wij nog naar Yeppoon geweest waar op de boulevard een geweldige "waterplay" voor kids gebouwd is. Lekker ravotten in het water (sproeiers, fonteinen, watervalletjes en meer van dat). Morgen gaan wij op weg naar Airlie Beach.

1. Haare:
    Mooie verhalen en kiekjes
  2. Desiree Jansen:
    31 juli 2017
    leuk, en wat leerzaam inderdaad. denk niet dat veel mensen dat weten van de eerste WO.
    Hoop dat jullie verder nog een heerlijke trip hebben. ben benieuwed naar het volgende verhaal en foto's natuurlijk. trouwens leuke hut
  3. Eefke Jetten:
    31 juli 2017
    Ik lees jullie verhalen met veel plezier. Wat een prachtige reis! Wij zitten heerlijk met de caravan in de Provence. 30 graden.. relaxed! Nog heel veel plezier daar! X
  4. Corry .!:
    31 juli 2017
    Mooie en zeker ook voor de jongens een leerzame maar ook een mooie reis.En mooi weer .!!!
  5. Lieke:
    31 juli 2017
    Weer een dag die de moeite waard was !