Skippy has landed!

14 juli 2017 - Sydney, Australië

Yeah, wij zijn er, met enige vertraging, oververmoeid, brak, stijf, lege batterij en schorre stem, maar wel met de nodige humor de lange, zeer lange reis overleefd. Zijn wij er al? Na het "wij zijn er bijna, wij zijn er bijna", voor de 121.496ste keer gezongen te hebben, zette de piloot de landing in naar ons nieuwe thuisland voor de komende 4 weken. Met name voor Daan en Naud was de buitenlucht een verademing ten op zichte van de klimaatbeheersing op de drie luchthavens. Ik was dit inmiddels gewend na de vele uren die ik op het werkplein in Maastricht heb mogen doorbrengen.

En wij kunnen niet zeggen dat wij bij de verschillende douanes niet gecontroleerd zijn. Via de reguliere weg zullen de stoute boeven, contaminatie, in ieder geval niet de behoefte hebben om zich te laten ontmaskeren.

Bij ons eerste stulpje aangekomen, na een korte taxirit met een ietwat stille chauffeur, die "roetewisser" van Fabrizio in ieder geval niet op zijn playlist had staan, maar wel de 13e van Mozart, bleek onze "one bedroom apartment" al bezemschoon opgeleverd te zijn. Wat een mailtje voorafgaand aan de vakantie al niet kan doen. Onze  Belgische achterburen uit het vliegtuig, mochten nog een wandeling van dik een uur maken voordat de kamer betrokken mocht worden, maar wat wil je om 9 uur 's morgens en met een inchecktijd van 2 uur 's middags.

Na lekker gedoucht te hebben, zijn wij nog even op bed gaan liggen. Dat even werd toch iets langer dan gedacht, om 14.00 uur zijn wij alsnog de metropool Sydney ingetrokken. De vriendelijke buschauffeur "no problem mate" was ons goedgezind en heeft ons het eerste busritje "free on the house" gegeven. In Sydney als eerste de Australische versie van de OV chipkaart gaan kopen alvorens aan onze toer in de oude binnenstad te beginnen. Een korte toer welteverstaan, even sfeer proeven, want wij zijn hier nog wel even. Op onze eerste dag in ieder geval de Sydney Harbour Bridge en Sydney Opera House gezien en het Franse Festival Bastille, preuvenemint?, bezocht, een goed begin. Als toetje nog bij een Mexicaan gaan eten, dus nog geen kangoeroe biefstuk gehad. Er moet iets te wensen overblijven.

1. Haare:
    14 juli 2017
    Ga zo door de correspondentie bevalt. Voor nu slaap lekker.
  2. Veronique:
    14 juli 2017
    Eindelijk, eindelijk gearriveerd. Nu kan het avontuur gaan beginnen. Heel veel plezier!!
  3. Lieke:
    14 juli 2017
    Goed te lezen en ...we lezen graag verder komende weken!
  4. Lieke:
    14 juli 2017
    Goed te lezen en dat doen we graag de komende weken.
  5. Lieke:
    14 juli 2017
    Goed te lezen en ...graag lezen wij de komende weken weer verder.
  6. Lieke:
    14 juli 2017
    Sorry, ik zag niets geplaatst zodoende !!
  7. Sjaan:
    14 juli 2017
    Maar tante Lieke zal dus zekers te weten lezen Wij ook! Frank was jullie kwijt op de vliegtuigapp. Fijn dat jullie er zijn!
  8. Corry .!:
    14 juli 2017
    Mooi begin.We laten ons verassen.
  9. Christel Swagten:
    15 juli 2017