Gunners vs Wanderers

16 juli 2017 - Sydney, Australië

IMG_4329IMG_4338IMG_4322IMG_4323

Een enerverend dagje vandaag, zojuist afgesloten met een politieparade van 8 politie-auto's en twee maal zoveel agenten bij de bushalte van het centraal station. Het is middernacht nu en de boeven zijn inmiddels opgepakt verwachten wij. Vier uitgeputte jongens, flink moeten rennen natuurlijk, wilden zich tussen het uitgelaten voetbalpubliek mengen na de met 3-1 gewonnen wedstrijd van Arsenal (The Gunners) tegen de Western Sydney Wanderers. Ze probeerden zich zo gewoon mogelijk te gedragen, maar dat lukte niet lang met zoveel politie in de buurt, dus zagen ze hun kans schoon en gingen weer op de vlucht, maar voor hoe lang?

Afgelopen nacht weer eens voor de eerste keer in een bed geslapen in plaats van een vliegtuigstoel, dat beviel ons prima. Wij hebben allemaal 12 uur geslapen met een klein intermezzo in de nacht, allemaal tegelijk wakker, dat zal ons zevenuurtje van thuis wel zijn. Structuur doorbreken! Tijdens het sfeerproeven gisteren in Sydney liepen er verdacht veel Arsenal fans over straat, dat viel Daan en Naud ook op, dat was natuurlijk een beetje vreemd. Arsenal fans in Sydney, dat kan toch niet. Toen ze vanmorgen langzaam wakker werden lag er voor hun ook een Arsenal shirt klaar in hun maat. Vreemd. Suzanne en ik hebben hun toen verteld dat Arsenal daadwerkelijk aan een Toer door Sydney bezig waren en dat wij in de avond de wedstrijd tegen de Western Sydney Wanderers gingen bezoeken. Wat een feest, een Arsenal-shirt en een wedstrijd in het Olympisch Stadion van Sydney 2000. Een kleine research voor de vakantie heeft dit mogelijk gemaakt.

Rond 12.00 uur 's middags zijn wij richting het centrum van Sydney vertrokken om onze voorgenomen wandeling over de Harbour Bridge te doen. De wandeling is ongeveer 4 km lang en begint in het oude centrum van Sydney, The Rocks, de oudste stedelijke nederzetting van Australië, waar de kolonisering van het vijfde continent begon. Het weer is geweldig, dus vanuit The Rocks zijn wij aan onze wandeling over de Harbour Bridge begonnen. Onderweg hebben wij schitterende vergezichten gezien, een schitterend zicht op het Opera House en op het oude gedeelte van Sydney, een Luna Park en veel Arsenal fans. Met de veerboot zijn wij vervolgens terug gegaan naar het startpunt, waar wij nog een beetje "birthday"-shopping voor Danny hebben gedaan. Het is nog wel 2 weken, maar gewoon omdat het kan.

Vervolgens hebben wij ons nog moeten haasten om op tijd bij de wedstrijd van het jaar te komen. Snel boodschappen doen, nog sneller eten, Arsenal-shirts aan en vertrekken. Gelukkig zijn wij in de bus een van de vele vriendelijke Australische Arsenalsupporters tegengekomen, die ons op sleeptouw heeft genomen door de jungle van het openbaar vervoer van Sydney. Al beginnen wij het OV hier wel steeds beter te kennen. In Sydney waren wij ons al bewust dat wij niet de enige Arsenalsupporters waren. Maar een stadion gevuld met 83.521 supporters, aldus de stadionspeaker, waarvan het merendeel Arsenalfan overtrof al onze verwachtingen. Wat een sfeer, Arsenal heeft bijna alle selectiespelers laten voetballen en met enkele mooie aanvallen voor een stand van 3-1 op het scorebord gezorgd. Dat had meer kunnen zijn, maar de 3 maal de paal en 1 keer de lat stonden in de weg, evenals de keeper van WSW. Een geweldige ervaring en natuurlijk een enerverend einde van de dag bij de bushalte. Flikken Maastricht, eat your heart out! Live uit Sydney.

1. Lieke:
    15 juli 2017
    Zo dat was een verrassing voor de boys en dan ook nog Flikken live meemaken helemaal spannend. Dat hoeft niet elke dag neem ik aan !
  2. Cyrene:
    15 juli 2017
    supersjieke daag ! leuke blog !
  3. Veronique:
    15 juli 2017
    Wat 'n leuke verrassing voor de kids... een wedstrijd met Arsenal en ook nog echte Arsenal shirts, nou dan kan je dag niet meer stuk. En binnen een kortr tijd hebben jullie al heel veel leuke dingen gedaan en gezien. Geniet er maar met volle teugen van!
  4. Haare:
    15 juli 2017
    Haha, die errem kinder motte mer euveral met naor tow.
  5. Desiree Jansen:
    16 juli 2017
    Hallo, wat een verrassing voor de kids. Dat zullen ze wel geweldig gevonden hebben. Ook denk ik de vele indrukken van die dag. Foto's zijn geweldig. Wat een ervaring. Veel plezier met jullie nieuwe dag. grz. Dees
  6. Pascal:
    17 juli 2017
    Hartstikke leuk ! Allein die möts vaan "Le Tour de France" kin netuurlik neet :-p
  7. Corry .!:
    17 juli 2017