Mitsubishi Pajero Sport

17 juli 2017 - Sydney, Australië

IMG_4342IMG_4343
Na alle voorspoedige dagen, is vandaag, zondag 16 juli, een dag met meer tegengas, al moeten wij dan wel stellen dat het in de marge wel meevalt. Goedgemutst zijn wij opgestaan om er een leuke dag van te maken. Deze dag staat in het teken van de auto ophalen bij Thrifty en de Bondi Beach Walk richting Clovelly Beach.

Wij hebben een Mitsubishi Outlander gehuurd, al zijn wij van plan om de auto vandaag en morgen nog niet in Sydney te gebruiken. De verkeersopstoppingen zijn een drama vanwege de vele werkzaamheden voor het thema "Sydney bereikbaar", onder andere door de bouw van een lightrail. Het openbaar vervoer is verder goed te doen. Nog niet rekening houdend met het mooie weer op deze zonnige winterdag op zondag. Wij hebben de kaart erbij gepakt en gekeken waar het verhuurbedrijf ongeveer moest liggen, dus met de bus richting St. Mary's Cathedral. Bij St. Mary's aangekomen blijkt een kopie van Magisch Maastricht voor winterse taferelen te zorgen bij ongeveer 18 graden Celsius, Magisch Sydney dus. Apart om mensen te zien ploeteren om te schaatsen in korte broek. Het verhuurbedrijf is vervolgens snel gevonden. Tot onze verassing is de auto een stuk groter dan besteld, geen Outlander, maar een Mitsubishi Pajero Sport. De vraag was of wij daar problemen mee hadden, nee dus. Een "free upgrade", kost ons nada, niks extra's. Vervolgens begonnen toch de problemen, eerst de navigatie die ons in de steek liet bij de eerste honderd meter, dus omdraaien voor een nieuwe, en toen het drukke verkeer in met een bak van een auto op smalle wegen vanwege alle werkzaamheden. Stuur aan de andere kant, links rijden, ruitenwisser en knipperlichten zijn verwisseld, een automaat (is toch anders voor de eerste keer dan een gewone normale handschakeling), kortom zwetend hebben wij de volgende kilometers naar het appartement overleefd, inclusief alle omleidingen. De auto is dus behoorlijk wennen, maar dat gaan wij wel oefenen als wij richting "The Blue Mountains" gaan.

Roaming doet het niet meer, de limiet is bereikt, dat betekent dat o.a. Zdit proza later zal verschijnen. Door alle perikelen vertrekken wij later naar Bondi Beach dan verwacht. Verder missen wij de eerste aansluiting van bussen en bij de tweede aansluiting ziet de chauffeur ons niet eens staan en rijdt gewoon door. Dus moeten wij weer wachten. De tijd verstrijkt. Het is vervolgens toch gelukt om in Bondi Beach te arriveren, echter het is al 15.00 uur geweest en de zon gaat onder rond 17.30 uur. Wij hebben eerst gechilled op het strand, even bijkomen. Het strand is goedgevuld met dagjesmensen en surfers. Vervolgens toch aan de wandeling begonnen en wij moeten zeggen dat de wandeling zeker de moeite waard is. Het zou het nog mooier maken als er niet zo veel mensen aan het wandelen waren op deze mooie zonnige winterdag op zondag. Wij hebben flink doorgelopen om de invallende duisternis voor te zijn. Na de wandeling zijn wij gaan eten bij de lokale kippenboer in Bondi.

De terugreis is weer een verhaal op zich. Alle bussen zaten propvol met alle dagjesmensen van het strand, waardoor wij zeker een uur hebben moeten wachten voor een bus. Vervelend als je terug wil, maar ach...... wij hebben vakantie.
O ja...... en het openbaar vervoer is voor noppes op zondag zijn wij achtergekomen, dus morgen flink bussen en varen om het openstaand tegoed op te maken.

1. Lieke:
    Het eerste echte "avontuurtje" ,
    jullie moeten ook weten dat je in australië bent per slot van zaken.
    Goede dagen verder xxxx
  2. Haare:
    17 juli 2017
    Ha kids, zo heb je wel stof om te schrijven. Dan is een caravan rijden misschien toch gemakkelijker. (Haha).
  3. Cyrene:
    'wat een mooie wagen , buurman '

tja, Sydney is geen Maastricht hè.... succes met autorijden, zal wel goedkomen na een paar keer oefenen ;-)
  4. Pascal:
    17 juli 2017
    Tja, daarom heet het ook "down under", alles zit aan de andere (lees: verkeerde) kant ... ;-)
  5. Corry .!:
    17 juli 2017
    Aan alles wat nieuw is moet je wennen.Jullie hebben al veel gezien en mee gemaakt.
    En verder een prettige voortzetting van jullie vakantie,
  6. Frank:
    17 juli 2017
    Wat vervelend al die dagjesmensen op Bondi Beach, net nu jullie daar je middagwandelingetje wilde doen. En dan op weg daarheen ook nog eens voorbijgereden door een buschauffeur. Wat een volk die 'Aussies'. Alsof jullie niet al genoeg aan je hoofd hebben: roaminglimiet bereikt, niet de auto die jullie besteld hadden, ruitenwisser en knipperlichten 'omgewisseld' en tot overmaat van ramp rijden ze ook nog eens links daar down under. En donker om 17:30 uur ... ik geloof dat jullie er niet aan begonnen waren als jullie dit vantevoren geweten hadden. Laat ik dan maar voor jullie hopen dat de Australische "Sauvignon Blanc" naar meer smaakt .... ik lees het wel !
  7. Desiree Jansen:
    18 juli 2017
    Hey daar, wat een avontuur een auto ophalen toch op zich kan zijn. En inderdaad alles anders om in de auto zelfs het rijden aan de andere kant. Het lijkt moeilijk maar is eigenlijk gewoon ff wennen. Straks weet je niet beter meer. Mooie auto en dat voor hetzelfde geld is een meevaller. Wandelen met veel mensen is eigenlijk normaal. want iedereeen wil dat gebied graag zien en genieten ervan. Ook dat het snel donker wordt is daar normaal. Maar dat mag de pret niet drukken. Gewoon lekker genieten van alles wat jullie zien en meemaken. fijne verloop van de vakantie en ik lees de verhalen met plezier. Groetjes Dees
  8. Suzanne:
    18 juli 2017
    Tsja Frank, ik had beter naar je moeten luisteren, ik maak er maar het beste van, haha!
  9. Corry .!:
    18 juli 2017
    Gelukkig dat de auto nu lekker voelt.En met 3 verkeersregelaars in de auto kan niks misgaan.Vergeet alleen op een rotonde niet dat het verkeer van rechts komt en niet van links.wat een indrukken allemaal .Zeer zeker voor de kleine mannen.i