Last day in Sydney, time files when you're having fun!

18 juli 2017 - Sydney, Australië

IMG_4360IMG_4359IMG_4349
Vanmorgen hebben we nog even snel voor de nodige versnaperingen voor onze ontdekkingstocht door Sydney part 4 gezorgd. Twee wandeltochten door historisch Sydney stonden vandaag op het programma, de eerste door Woolloomooloo (scrabble woord) en de tweede rond Chinatown. Wij hebben besloten om met de ferry naar Garden Island te gaan om vervolgens verder te wandelen naar Woolloomooloo, je blijft lachen om dit woord, ligt goed in de mond en klinkt absoluut vrolijk.

Onderweg naar Garden Island wederom een kodakrolletje vol geschoten aan schitterende beelden van Sydney. De stad blijft indrukwekkend vanuit alle kanten, waar je ook bent. Ook de ferry is een ideaal vaarmiddel om Sydney te verkennen. Garden Island is het stukje land waar het eerste fort is gebouwd in 1788, dit is ook het jaartal dat staat voor de stichting van Sydney.  Garden Island is op het moment een militaire basis waar alleen het noordelijk gedeelte voor publiek toegankelijk is, maar daar waren wij natuurlijk niet van op de hoogte. Daar kwamen wij pas achter nadat wij het noordelijke gedeelte verkend hadden met een geweldige uitzicht over Sydney en vreemde vogels hadden gezien. Dus geen wandeling naar, daar komt ie weer Woolloomooloo via Garden Island, maar met de Ferry terug naar de haven bij Circular Bay. Met het doorkruisen van de botanische tuin, overigens veel groen te zien in de stad, kwamen wij uiteindelijk toch in.........Woolloomooloo terecht. Woolloomooloo, de Australische inzending voor het Eurovisiesongfestival in 2018.

Woolloomooloo is een leuk stadsdeel van Sydney met mooie huizen en aardige mensen die je graag verder willen helpen, ook als je er niet om vraagt, waar vind je dat nog, in Woolloomooloo! Een vriendelijke Australiër, een beetje heel erg gay, heeft ons het mooiste uitzicht laten zien vanuit Woolloomooloo op Sydney Harbour Bridge en Opera House, gelukkig zonder tegenprestatie. In Kings Cross vervolgens weer de trein genomen naar Town Hall om van daaruit verder te wandelen naar Chinatown. Inmiddels was het ook etenstijd en onderweg hebben wij heerlijk gegeten bij een chinees restaurant. Rond 17.30 uur is het donker in Sydney (wintertijd), dus besloten wij als allerlaatste Sydneydeal om "Sydney by night" te bekijken. Zelfs dat is indrukwekkend. Dus met een zeer goed gevoel sluiten wij onze 5-daagde citytrip naar Sydney af. We'll be back!

1. Veronique:
    18 juli 2017
    Wat 'n avonturen beleven jullie! Bijna indringers op een militaire basis... hahaha.
    Ben benieuwd naar jullie volgend avontuur!
  2. Lieke:
    18 juli 2017
    Dat moet zeker een goed gevoel hebben gegeven om zo Sydney te verlaten !
  3. Frank:
    18 juli 2017
    Danny good nuujs ... in Nederland hebben we ook een 'Woolloomooloo': het is de grootste studenten-discotheek van Nederland. In Utrecht.
  4. Desiree Jansen:
    19 juli 2017
    Hay vakantiegangers, wat een leuk verhaal en wat een naam inderdaad. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben, maar wat wil je met zulke werdeldreizigers. Veel succes met jullie verdere tocht.
  5. Ingrid:
    21 juli 2017
    Hallo familie Van Eijsden. Leuk om jullie reisverhalen te lezen en wat een mooie foto's. Zo te zien beleven jullie een droomreis. Heel veel plezier. Groetjes van de Kremers.