It's a try (rugby)

18 juli 2017 - Sydney, Australië

IMG_4368IMG_4379IMG_4366
We're leaving, going up the mountains, "The Blue Mountains". Het gebergte in het achterland van Sydney, wij zullen 3 dagen en 2 nachten in een motel bij Katoomba (weer een geweldige naam) verblijven. De rit is ongeveer 120 km en is onze eerste echte test met de Pajero. Het gebergte dankt zijn naam aan de blauwkleurige mist die geregeld om de toppen hangt.

Vanmorgen zijn wij om 10 uur vertrokken en hebben wij het drukke verkeer in Sydney getrotseerd. Na een tijdje voelt het autorijden als vanouds, alleen opletten bij bochten om de juiste rijstrook te pakken, maar met 3 meerijdende passagiers is dat geen probleem. "Links hawwe, links hawwe, links hawwe". Na een uurtje ligt Sydney achter ons en zijn wij op weg naar één van de mooiste gebieden van Australië, vergelijkbaar met de Grand Canyon, de Gorges du Verdon. Onderweg zijn wij nog even gestopt bij de Tourist Information en hebben wij besloten om eerst een wandeling te doen alvorens naar ons verblijf, recht tegenover de 3 Sisters te gaan. Geheel toevallig heet ons motel ook "The 3 Sisters". Drie gigantische rotsformaties, cliffhanger, hierover later meer.

Wij zijn richting Wentworthfalls vertrokken voor de wandeling. Een zeer intensieve wandeling met meer dan 1.000 stairs. Led Zeppelin's Stairway to Heaven galmt door de kloof! Geweldige vergezichten over de kloof, klaterende watervallen, Mad Max nee eerder een Lord of the Rings landschap, een wandeling over de National Pass van ongeveer 8 km, klimmen en afdalen. Deze wandeling staat zeker in de top 3 van wandelingen die wij met zijn 4-en gewandeld hebben.

Na de wandeling zijn wij fris en fruitig en een heel klein beetje moe in de heilige koe gestapt en hebben wij de laatste 6 kilometer naar ons motel volbracht. Wederom hebben wij een nette kamer, maar nu in de buurt van, zoals al eerder gememoreerd, "The 3 Sisters". En hoe is dat? Geen idee, want daar is het nu te donker voor. Dus Cliffhanger, morgen meer.

PS ....... wij hebben ook nog kangaroobiefstuk gegeten vandaag, in Australië, dus extra speciaal!

1. Haare:
    18 juli 2017
    Wat een belevenissen en goede conditie.
  2. Veronique:
    Foto's.... foto's
  3. Lieke:
    18 juli 2017
    Geweldig om mee te maken voor jullie !
    Het laat me weer denken aan 20 jaar geleden toen Robbert en Viviane er waren. Alleen was de communicatie niet zo snel in die tijd !
  4. Desiree Jansen:
    19 juli 2017
    wat een mooie omgeving aan de foto's te zien. Zou zo in die waterval willen zwemmen. Jullie ook gedaan? of was het te koud? geniet ervan