Scenic World

19 juli 2017 - Katoomba-Wentworth Falls, Australië

IMG_4380IMG_4388IMG_4391IMG_4397
Na de rustige en relaxte dagen van afgelopen week hebben wij vandaag een echte doe-dag, eindelijk hebben wij iets nuttigs gevonden om te doen bij 5 graden Celsius. Het programma van vandaag ziet revalidatie volgt uit: "Scenic World". Jurassic Park, maar dan totaal anders, eigenlijk niet te vergelijken, maar wel leuk om te noemen.

Scenic World is gelegen op loopafstand van ons motel en van "The Three Sisters". The Three Sisters heeft niets met Motown te maken, maar is een rotsformatie bestaande uit drie gigantische rotsblokken die volgens de legende drie zusjes voorstellen die door hun vader versteend zijn vanwege hun relatie met 3 vriendjes en dat vond papa dus niet zo leuk. Scenic World heeft de volgende attracties:
- de Scenic Railway, de steilste spoorbaan ter wereld, dalings/stijgingspercentage van 52%, probeer dat maar eens op te fietsen.
- de Scenic Cableway, een kabelbaan die de Jameson Valley in gaat, het regenwoud in, in het regenwoud hebben wij een wandeling gemaakt.
- de Scenic Skyway, een kabelbaan op 200 meter hoogte tussen twee rotsformaties, onder andere schitterende vergezichten en een spectaculair uitzicht op de drie zusjes.

Wij hebben een gezinspas voor 1 dag genomen en daarmee konden wij ongelimiteerd van alle attracties de hele dag gebruik maken en daar hebben wij ook gretig gebruik van gemaakt. "Nog een keer, nog een keer, nog een keer". Omdat een hele dag wel een beetje teveel van het goede was, zijn wij tussendoor nog een uurtje of twee naar Leura (een plaatsje in de buurt) geweest voor de Leura Cascades en hebben we The Three Sisters van dichtbij bekeken en zijn wij nog op de eerste van de drie geklommen.

Nadat wij nog eenmaal gebruik hebben gemaakt van de Scenic Railway, wel nog 4 keer op en neer geweest, wij kregen er geen genoeg van, 52% met de trein, waar vind je dat nog, zijn wij als afsluiter in Katoomba nog gaan eten bij de plaatselijke Koreaan. Super lekker. Morgen gaan wij weer door naar warmere oorden en als het een beetje meezit gaan wij dan ook echt een dagje rustiger aan doen. Wie weet?

1. Corry .!:
    19 juli 2017
    Wat een belevenissen allemaal.En snachts zullen jullie noch wel in het trijntje hebben gezeten.Maar in een trein kun je ook goed slapen.Sjiek.!!!leuke foto s.
  2. Desiree Jansen:
    19 juli 2017
    toppie, wat een avontuur ook voor de jongens.
  3. Lieke:
    19 juli 2017
    Wat kun je veel doen in een week ! Op naar de volgende met groetjes!