Wiseman's Ferry

20 juli 2017 - Port Macquarie, Australië

IMG_4403IMG_4407Vandaag een "petite histoire du jour"' omdat vandaag in het teken stond van een reisdag van Katoomba naar Port Macquarie. Wij hebben de toeristische route genomen. Aan de "voiture" en het links rijden zijn wij ondertussen gewend, de smalle bergweggetjes hebben voor een extra dimensie gezorgd vandaag voor het verkrijgen van onze stuurmanskunst in een grote SUV aan de linkerkant van de weg. Wij hebben lekker relaxed gereden met een muziekje aan. Wij zijn om 10.00 uur vertrokken en 500 km verder om 17.00 uur stipt zijn wij aangekomen bij de camping "Melaleuca Caravan Park" in Port Macquirie. Van 5 graden Celsius naar 20 graden Celsius.

Wij hebben de Wiseman's Ferry Road gevolgd, een mooie route door de Blue Mountains langs de rivier. Op een gegeven moment in Wiseman's Ferry (dorpje) ook daadwerkelijk de rivier overgestoken met een veerboot. Dat was voor vandaag het hoogtepunt. Zoals gezegd verliep de reis voorspoedig. De vriendelijke campingeigenaar besloot ons een upgrade naar een grotere stacaravan te geven, omdat wij zo'n lange reis achter de rug hadden, dus ons hoor je niet klagen. Voor de eerste keer sinds een week weer zelf gekookt (lamskoteletjes met boontjes en zoete aardappel), nog niets verleerd, en wij hebben de avond afgesloten met een goede Australische Sauvignon Blanc. Salut!

1. Lieke:
    20 juli 2017
    Mooi en weer een upgrade jullie boffen maar, en zelf koken ook weer leuk dan !
  2. Desiree Jansen:
    20 juli 2017
    Hallo, nou zeg wat een avontuur op die smalle bergweggetjes. Zijn wij met de Dodge ook al gewend en is inderdaad iedere keer weer even spannend. De jongens zullen wel genoten hebben vandaag ook met de overtocht met de veerboot. dat is iets wat je niet altijd doet. En nu lekker relaxen op de camping. Gezellig. geniet er maar van.
  3. Liesbeth:
    21 juli 2017
    Haha, prachtig leesvoer! Gaaf wat jullie daar allemaal beleven! Op naar de 2e week, mates!