Koala Hospital

21 juli 2017 - Port Macquarie, Australië

IMG_4421IMG_4410IMG_4420

Gezinsuitbreiding!!! Vanmorgen hebben wij wat langer in bed gelegen, even een dagje rustiger aan. Wij hebben vandaag één activiteit op onze agenda staan, een bezoekje aan het Koala Hospital in Port Macquirie. Rond 15.00 uur worden de koala's gevoederd en wordt een rondleiding gegeven. Dus de dag is afgestemd op dat tijdstip.

In de morgen samen met Naud nog boodschappen gedaan voor het avondeten, macaroni deze keer. Rond 12.00 uur hebben wij een rondje gelopen op de camping en in de omgeving, een beetje gevoetbald en gekke vogels gespot. Tegen 13.00 uur zijn wij het stadje ingegaan en hebben de auto alvast geparkeerd bij Koale Hospital. Vervolgens zijn wij naar de kust gelopen, 500 meter verder, en zijn wij een Aussie tegengekomen die met zijn verrekijker whales, walvissen, aan het spotten was. Hij bleek voor een toeristenboot aan het spotten te zijn en gaf de coördinaten door waar de walvissen zich bevonden. Wij hebben hem gevolgd en hij gaf ook aan ons aanwijzigingen. Op een gegeven moment kwam een moeder walvis met haar jong, kalf, vlak bij de kust zwemmen. Machtig mooi om dat tafereel te zien. Van afstand enkele kiekjes gemaakt.

Inmiddels was het rond 14.00 uur en besloten wij richting het Koala Hospital te gaan. In het koala Hospital worden koala's opgenomen die ziek zij, gewond zijn door een aanval van bijvoorbeeld een hond, aangereden zijn of uit een boom gevallen zijn. Na een tijdje rondgelopen te hebben en naar deze schitterende "knuffel"-dieren te hebben gekeken (Koala's willen überhaupt niets weten van geknuffel met mensen), hebben wij gezamenlijk besloten om voor gezinsuitbreiding te gaan. Naast onze twee geweldige zonen, een kindje in Kenia (Austin) via Sania Hope, hebben wij nu een koala geadopteerd in Australië, Zenina genaamd. Zenina is aan de vuurzee ontsnapt toen ze nog een Joey was. Joey is de benaming voor baby Koala's. Zenina heeft brandwonden aan haar 4 pootjes en kan niet meer goed klimmen. Zij wordt goed verzorgd in het Hospital. Het certificaat voor adoptie is onderweg naar Geulle. Dus wij hebben een relative in Australië, een reden om nog een keer terug te gaan, like, like, like!

Na de rondleiding nog even Port Macquirie ingegaan, alwaar wij bij de plaatselijke cinema zagen dat de film die op 29 en 30 juli draait volledig uitverkocht is. Tot onze verbazing blijkt de film het vrijthofconcert in Maastricht te zijn van niemand minder dan onze eigen, the one and only, André Rieu. Het moet niet gekker worden. André Rieu, het grootste exportprodukt van Nederland in Australië. If you can't join us on the Vrijthof in Maastricht, we'll come to you!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cyrene:
    21 juli 2017
    Sjiek , een Koala beertje als mascotte van de VV GEULSCHE BOYS ;-)
  2. Veronique:
    21 juli 2017
    Wat moet dat geweldig zijn om zo maar een walvis te spotten!! Gefeliciteerd ook met jullie nieuw gezinslid (ook al is het op afstand).
  3. Haare:
    21 juli 2017
    Mooi verhaal, tip aapje te adopteren in Almere. Toetie krijgt concurrentie.
  4. Corry .!:
    21 juli 2017
    Veer hauwe ut allemöäl neet mie bij.Alweer un kleinkeend de bij.
  5. Corry .!:
    21 juli 2017
    Veer wöäre gisteren in Belsj in de cinema.En zelfs döä speulde de film vaan uzzen Dré.
  6. Dave Kremer:
    21 juli 2017
    Klasse! Wat een mooie verhalen.
  7. Lieke:
    21 juli 2017
    Wat is de natuur toch mooi, en jullie genieten en helpen ook nog !!
  8. Frank:
    21 juli 2017
    Eine koala, eine walvis, kangaroos zo väöl wie knien ... bienao höb gaer de big five al gezeen. Noe nog de Wombat en not at least et vogelbekdier (foto !!!). PS: de Sauvignon Blanc 2017 sjmaakte good ?
  9. Robin:
    Mooi man
  10. Desiree Jansen:
    23 juli 2017
    Hey, wat geweldig wat een avontuur beleven jullie toch. (beetje jaloers hoor)
    Al die mooie momenten, de walvis met jong, koala beertje (geadopteerd) geweldig gewoon. Enjoy en be happy.