Magnetic Sand!

20 juli 2018 - Ureki, Georgië

9F358BC4-808D-46B4-A2BF-64EDA0269877C5695D38-7B1C-4FDF-9F3F-D15392FAF5A6F88A4718-88FE-4E64-A1D4-6A94CE3240115E06DCE0-FB9D-4A10-B675-C74ED93F2E079D8B740C-F924-4FC5-A52B-0A29EFCAE6E2Vandaag vervolgen wij onze weg naar Ureki! Ureki is een kleine badplaats aan de Georgische kust en ligt aan de Zwarte Zee. Veel stranden langs de Georgische kust zijn rotsstranden, maar niet in Ureki. Ureki heeft een zandstrand, zwart zand. Volgens Georgiërs is het magnetisch zand en is het zand heilzaam voor met name botten en reumatische klachten. Vooral kinderen hebben er baat bij, sterkere botten. En wij geloven dat natuurlijk, vandaar ook onze keuze. Top!

Het is dus weer een reisdag, de "road to nowhere" weer terug. Eerst naar Zugdidi, dan via Poti naar Ureki. Onderweg staan heel veel kraampjes met honing, heel veel imkers en heel veel honingraten in boxen van 50 cm bij 50 cm bij 50 cm. Wij stoppen bij een imker, kopen een liter honing, dat moet op voordat wij weer naar huis vliegen, wij hebben nog een week, en aanschouwen de bezige bijtjes. De imker laat ons een box zien en doet het dekseltje open, wat een werkvolk die bijtjes. Mooi om te zien.

Om 2 uur 's middags zijn wij in Ureki, het hotel "Magic Sands" ligt aan het strand, dus voldoende tijd om naar het strand te gaan. Even bijkomen van de rit en wij gaan een strandwandeling maken, want de jongens willen nog niet zwemmen, dat willen zij de komende 2 dagen doen. Dus wij gaan op pad met handdoek en zonder zwemkleding. Na een uurtje, als wij ons gesetteld hebben op het zwarte zand, komt de vraag, "mogen wij zwemmen?". Natuurlijk, onderbroek aan, sportbroek aan, t-shirt uit en de jongens springen de zwarte zee in. De rest van de middag is besteed aan zwemmen en rollen in het zwarte zand en zwemmen en met de bal gooien en zwemmen en rollen in het zand en zwemmen. De contest "wie is het zwartste na het rollen in het zand" is gewonnen door Naud.

De komende 2 dagen is het dus vooral relaxen, zwemmen en kijken of de botten sterker worden!

1. Haare:
    20 juli 2018