Muddy Waters

12 juli 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na een vermoeiende reis, gelukkig met weinig oponthoud zijn wij half zes lokale tijd geland in Maleisië. Dat is 7 uurtjes later dan in Nederland, wij weten inmiddels wie de 7e Touretappe gewonnen heeft in de sprint, maar dat verklappen wij natuurlijk niet 😉. Van Schiphol naar London Heathrow naar KL international, met British Airways and Malaysian Airlines. Wij hebben gevlogen met de MH1 een Airbus A350. In London hebben wij een wachttijd gehad van ongeveer 5 uurtjes en dat was voldoende tijd om met zijn 4-en fish&chips te bestellen en lekker achterover te zitten in de zeer comfortabele wachtstoeltjes, not.......Daan en Naud hebben, virtueel in een Ferrari, nog zeer verdienstelijk over Silverstone geracet.

83691BC7-4172-4DEF-876C-B59C8FDE1C13781BA01B-DE26-4850-8688-25C867C007799E097938-E40D-4600-A419-64B50C10FBB1

Muddy Waters is niet alleen een geweldige Amerikaanse blueszanger die in 1983 is overleden, maar de naam Muddy Waters staat ook symbool voor de Maleisische naam van de Hoofdstad van dit Aziatische land. Kuala Lumpur betekent modderige samenloop van rivieren en is in 1860 gebouwd als nederzetting vanwege de aanwezigheid van tin nabij de samenloop van de rivieren.

Vanuit KL international was het ongeveer een uur rijden met onze voorafgeboekte taxi naar ons appartement in de Paladium Suites, vlakbij de Petronas Twintowers en KL Tower. Wij zijn blij dat wij de taxi hebben genomen, want met huurauto, al filerijdend door de wirwar van straatjes en steegjes en de eigen regels van de Maleiers in het verkeer, was en is geen optie. Lekker relaxed in de vakantiemodus. Wij zitten nu op de 17e verdieping van een complex met 51 verdiepingen, waarbij de 51ste verdieping dienst doet als infinity pool en skydeck. Wij hebben zojuist Maleisisch gegeten bij een restaurant op ongeveer 400 meter van ons appartement. Geweldig, wij hebben onze buikjes volgegeten voor nog geen €12 in totaal inclusief verse mango juice.

3FF12402-B614-4ABA-888A-4F57B11CDFD3

Als toetje zijn wij nog op het skydeck geweest om te genieten van Kuala Lumpur by night. En tot zover is ook onze berichtgeving over de eerste 2 dagen van onze reis.

48886F4C-84C2-490C-97FD-43EB65981194EAEE098D-71F6-41FE-8CBB-B8EB50EFC9D6

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Liesbeth:
    12 juli 2019
    Klinkt als een goede start!
  2. Cyrille:
    13 juli 2019