Burn fat not oil

13 juli 2019 - Kuala Lumpur, Maleisië

De titel gaat niet op voor KL, wat een verkeer. Je zou bijna denken dat er meer auto's dan bestuurders zijn. Als voetganger is het continue uitkijken. Voetgangersstoplichten die niet werken en als je wel een werkend exemplaar hebt dan is de wachttijd buitensporig. De heilige koe heeft voorrang en staat op 1 in KL.

1C370B5A-6A56-421C-BB3E-86CA1A6F7D80

Wij hebben vanmorgen lekker uitgeslapen en zijn pas rond 10.30 uur wakker geworden en opgestaan. Na een brunch, want ontbijt is het niet meer rond 11.30 uur, in hetzelfde restaurantje waar wij gisteren het avondeten genuttigd hadden, zijn wij op verkenning gegaan in deze stad met bijna 2 miljoen inwoners. Vandaag hebben wij 3 highlights op het programma staan, achtereenvolgend de Petronas Twin Towers inclusief mall, het KL forest eco park en de KL tower, maar niet nadat wij de Maleisische Metallica aanschouwd hebben op een festival in de achtertuin van het Tourist Center.

7272E702-B3A2-45ED-A678-112ABFEC95F6

De Petronas Twin Towers is gebouwd in 1998 en is 5 jaar lang het hoogste gebouw van de wereld geweest met een hoogte van 378,5 meter. Te voet en dus met gevaar voor eigen leven zijn wij naar de torens gelopen. Wij hebben de torens vanaf begane grond bekeken en hebben een beetje rondgehangen in het park en de het gigantische warenhuis. Van hieruit zijn wij verder gewandeld naar het KL forest eco park. Eigenlijk stond het park voor aanstaande maandag op het programma, maar het was in de buurt. Wij zijn blij dat wij in ieder geval geen gids gevraagd hebben. Het park is de moeite waard, vooral omdat het midden in de stad ligt, maar is absoluut geen dagvullende ervaring. Via de canopy walk, lekker wandelen tussen de toppen van de bomen, zijn wij richting de KL tower gelopen, onderweg luisterend naar de oerwoudgeluiden en in de verte het geluid van het geraas van de auto's.

223372B7-61F7-4C5C-A80C-ABC390033F642D45D11C-FB2A-4C74-81D0-685584CD83E8897D644B-A115-4724-91B3-A6D4BEF4F2A9

Bij de KL tower aangekomen, een communicatietoren met een hoogte van 421 meter, werd de lucht alsmaar donkerder, onweer op komst. Naar het skydeck van de toren was geen optie meer vanwege het onweer, dus zijn wij overdekt tond de toren gelopen. Naud spotte op een gegeven moment een aapje in de boom en net voordat de druppels begonnen te vallen klommen alle apen naar beneden en hebben wij de eerste foto's van dieren in het wild geschoten.

22BE05B7-F4C2-4DFE-85EE-9CEB28B6AD78B7BA3766-5CC8-4D25-B693-681B2D5ADFD6277F2DE6-8791-45CB-98CD-2325006D56CA

Rond 17.00 uur zijn wij terug gegaan naar het appartement en zijn wij samen met heel veel anderen gaan zwemmen in the infinity pool op het dak van het complex. Met een beetje kunst en vliegwerk hebben wij bijna geen andere personen op het de foto's vastgelegd. Na al slalommend enkele baantjes getrokken te hebben zijn wij gaan douchen en hebben wij ons gesoigneerd om bij een lokaal restaurantje iets te gaan eten, anders dan gisteren maar wel lekker en een beetje pittig. Het Tiger biertje en de watermelon juice hebben de hete mondjes geblust.

BA8AD2DF-ACE9-4250-BE01-682471591D92