The Opposites

16 juli 2019 - Perhentian Islands, Maleisië

Van druk naar rustig, van smog naar frisse lucht, van wolkenkrabbers naar natuur, net als bij het Nederlandse rapduo The Opposites was het vandaag in vele opzichten het tegenovergestelde  ten op zichte van voorgaande dagen.

Vanmorgen waren wij heel vroeg uit de veren voor onze eerste binnenlands vlucht met Malindo Air naar Kota Bahru. Met onze voorafbestelde taxi zijn wij naar het vliegveld in KL gereden. Na een kleine tegenslag op het vliegveld waar onenigheid was over de spelling van mijn naam bij de incheckbalie konden wij nog ruim op tijd het vliegtuig instappen. Na een uurtje vliegen kwamen wij in Kota Bahru aan waar de taxi ons al stond op te wachten om ons naar Kuala Besut te brengen. Onderweg heeft de taxichauffeur nog enkele pannenkoeken besteld bij een tentje langs de weg die wij in de auto hebben opgegeten. In Kuala Besut zijn wij met dezelfde maatschappij als die van de taxichauffeur met een speedboot naar ons paradijs gebracht. Dat was makkelijk want de baas van de taxi, onze chauffeur is ook de baas van de speedboot. Na een uur over land en een half uur over zee komen wij rond 13.00 uur aan in The Barat Perhentian, ons verblijf voor de komende 4 nachten. Zoals al gezegd, rustig een relaxed. Wij hebben een klein bungalowtje met twee 2-persoons bedden en een badkamertje, meer dan voldoende voor de komende 4 dagen.

79A71037-21EB-4B8B-B60B-95B37E813E77

53AF4169-7EE6-4D80-B40F-225DC0118A08

image

EA22826D-B3A7-4BC4-937C-2772894AA3A7image

Na een uurtje in de hangmat te hebben gelegen zijn wij gaan snorkelen. Daan en Naud hebben hun eigen duikbrillen met snorkel mee, dus wij zijn meteen gestart. Het zeewater is zeer helder, je kunt de vissen zo zien, maar met duikbril op is de onderwaterwereld zo veel mooier. Volgens Naud hebben wij regenboogvissen, zebravissen, nemo's, zwartwitjes, gele goudvissen en nog veel meer vissen gezien. Nadat wij het zeewater van ons af hadden gespoeld, zijn wij nog gaan eten en hebben de jongens weer eens een keer kunnen voetballen op het strand, dat was niet mogelijk in KL. Nu nog even slaap inhalen en dan gaan wij morgen weer naar het strand, zeker 10 meter lopen. Slechte WiFi hier, dus foto's toevoegen gaat moeilijk.

1. Haare:
    16 juli 2019
    weer mooie verhalen met verscheidenheid, nu zen.
  2. Patrick:
    16 juli 2019
    Kiek mer oet datste dig neet verlöps!!! 😜😘
  3. Cyrille:
    17 juli 2019