Brisbane

26 juli 2017 - Brisbane, Australië

IMG_4488IMG_4500IMG_4501IMG_4510
Brisbane is de hoofdstad van Queensland en is gesticht in 1824, en was destijds de vergaarbak voor de recalcitrantste gevangenen van de kolonie. Het is dus een plaats waar wij ons thuis voelen, met name dan het recalcitrante gedeelte. Vandaag hebben wij 2 stadswandelingen gedaan met lange pauzes. De eerste wandeling ging richting Chinatown en de tweede wandeling ging langs de rivier, de botanische tuin en South Bank Parklands. De totale wandeling heeft 5 uur geduurd en de jongens hebben wederom alles zonder problemen meegelopen. Onderweg een aantal speeltuinen tegen gekomen, waar ze nog een beetje hebben kunnen uitrazen. In de parken wordt veel gesport door Australiërs, voetbal, hardlopen, fietsen, yoga, outdoor fitness, etc. Wat wel opvalt en dat geldt niet alleen voor Brisbane, alles, straten, parken, bushaltes, etc., is schoon, netjes en goed onderhouden.
Na de 5 uur wandelen hebben Naud en ik nog een duik in het zwembad genomen en zijn wij in de avond nog teruggegaan naar het centrum voor ons diner aan de Brisbane River en om te genieten van Brisbane by night. Brisbane is op anderhalve dag best te doen. Morgen rijden wij weer verder.

1. Desiree Jansen:
    26 juli 2017
    Hallo, nou 5 uur wandelen wat goed van jullie. Maar dan heb je wel alles goed kunnen bekijken. Je ziet nu wel het verschil van stad, als alles daar zo mooi schoon en onderhouden is. Dat kun je helaas bij ons niet zeggen. Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur. Veel succes Dees
  2. Frank:
    26 juli 2017
    Elke zichzelf respecterende stad heeft een 'China Town', dus ook Brisbane. Altijd leuk: 'echte' merken shoppen tegen dumpprijzen, sterke kruiden snuiven, met stokjes eten en ... Chinees bier drinken (uit de fles). Lekker koud. Kun je in die Australische winter prima hebben ! Enne ... waar blijft die foto ? Have fun daar deep Down Under. Wij werken hier ondertussen rustig door :)
  3. Corry .!:
    27 juli 2017
    Weer lekker veel gezien.Zo te lezen.En dit wordt allemaal opgeslagen in die kleine koppies.