Seabreeze

27 juli 2017 - Hervey Bay, Australië

IMG_4521IMG_4514IMG_4512
Vanmorgen vroeg opgestaan om aan onze reis richting Hervey Bay te beginnen, zo'n 300 kilometers. Wij laten Brisbane achter ons. Onderweg geeft de auto 27 graden Celsius aan, het wordt dus steeds warmer. De avonden en nachten zijn echter nog koel, maar overdag is het echt zomers. Wij hebben niet de behoefte om onderweg nog voor een langere tijd te pauzeren, dus wij kunnen doorrijden. Wij stoppen alleen kort in Gympie. Gympie is een goudzoekersstadje en je kunt hier als je zin hebt naar het museum en zelf goud zoeken, dat is weggelegd voor andere gelukszoekers. Wij rijden door na een quick lunch en een korte sanitaire stop. De quick lunch werd overigens verstoord door een bunch paradijsvogels, in ieder geval heel veel verschillende vogels van verschillend pluimage, ibissen, kuifpapagaaien, zwarte zwanen, ninja-eenden en andere gevederde vrienden. Zij hadden gewoon honger, en waarom zelf zoeken als je het ook aangereikt kunt krijgen.

Het tweede gedeelte van de reis hebben wij de toeristische route genomen richting Maryborough, het leek alsof wij alleen op aarde waren, af en toe een tegenligger, cruisen door de naaldbossen.
In Hervey Bay aangekomen moesten wij de sleutel van onze etage in het privé huisje "Seabreeze" ophalen bij een ander huisje in de straat. De eigenaresse was op dat moment niet thuis en wij werden vriendelijk geholpen door een omaatje, de moeder van de eigenaresse. Wederom hebben wij een leuke locatie op 3 minuten van het strand, door hebben wij dus ook de rest van de middag doorgebracht. Vervolgens hebben wij nog kennis gemaakt met de eigenaresse, haar man en haar dochter (een Nieuw Zeelands gezin). Wij mogen alles gebruiken, van Quad tot fietsen, van BBQ tot kano's en de dochter wil ons nog eventueel een rondleiding geven door een wildpark.
Even kijken of wij daar nog tijd voor kunnen maken.