Diamond Python

29 juli 2017 - Hervey Bay, Australië

IMG_4589IMG_4590IMG_4588IMG_4587
Nadat wij vandaag zijn opgestaan hebben wij heerlijk ontbeten op ons dakterras en zijn wij rond 10.00 uur naar het strand gegaan.Het was eb, dus het duurde even voordat wij aan de oceaan waren, nadat wij ons op het strand gesetteld hadden. De jongens hebben nog geprobeerd om kokosnoten uit de palmen te halen doormiddel van gooien en klimmen, maar helaas. Dat vergt nog enige oefening. Na enkele potjes Rugby en voetbal hebben wij een strandwandeling gemaakt. Inmiddels werd het ook vloed, dit veranderde ook meteen de omgeving, bomen en struiken kwamen in het water te staan, riviertjes begonnen zich te vormen. Het gaf een mooi subtropisch beeld dat wij nog niet eerder gezien hadden.

In de middag zijn wij naar het Fraser Coast Wildlife Sanctuary gegaan. De dochter van de eigenaresse van ons appartement is daar werkzaam. Het is een opvanghuis voor alle wilde dieren die gevonden zijn als baby zonder moeder, of ziek en zwak zijn, of die als huisdier niet meer gewenst zijn. Wij hebben hier de meest uitéénlopende variëteit aan inheemse wilde dieren, uit Australië dus, gezien. Van slangen, hagedissen tot dingo's en van emu's tot kangaroos. Om 14.00 uur werden de kangaroos gevoerd, en natuurlijk mochten wij meehelpen. Dat was een leuke ervaring. In buidelzakjes hongen kleine Joey's (babykangaroos), die hun moeder verloren hadden, schattig om te zien. Emu's zijn rare vogels die iets weg hebben van struisvogels, het zijn de stofzuigers van de natuur, eten echt alles dat ze onderweg tegenkomen. Als klap op de vuurpijl hebben de jongens nog een levend sierraad om hun nek gedragen, een echte "Diamond Python", een schitterende slang van 2 meter. The daredevils!!!

Na ons avondeten zijn wij het restant bedrag bij onze "host family" gaan betalen. Na een geanimeerd gesprek tussen verschillende culturen, stoomtreinen, sport en "spirits" in alle betekenissen van het woord, en 4 biertjes verder, zijn wij weer teruggegaan naar het appartement.