Happiness is a long, hot, bubble bath!

9 juli 2018 - Tbilisi, Georgië

BB0F7B7A-5224-4B42-B13E-50028A7CB45E43DC1B49-53DB-445E-954F-6E9596B524C34EB8B4FC-A699-4111-BA8B-4D56981F5A23BC0FD847-78B7-43AD-B96B-DF5342B20693575C470F-BCE4-454B-9821-B2377066B311Lekker uitgeslapen, rond 9.30 uur de gordijnen opengedaan en raad eens, een mooie zonnige dag met temperaturen later op de dag van +35 graden, het kan niet op. Even lekker ontbijten en weer op pad en zoals reeds aangekondigd gaan wij een ander gedeelte van de oude binnenstad van Tbilisi verkennen. Een andere route dus wij hebben nu ook weer mooie kodakmomentjes, onder andere bij het marionetten theater en de ondergrondse voetgangerstunnels met heel veel mooie graffiti. Maar het hoofddoel van de morgen is de Tsminda Sameba kathedraal met gouden koepel. Het is even lopen in de hitte, maar dan heb je ook wat.

Boven op een heuvel gelegen met een schitterend domein eromheen ligt de kathedraal te pronken in de zon. De gouden koepel zagen wij al van verre glinsteren. Wij hebben hier even de tijd genomen om alles in ons op te nemen en natuurlijk even te relaxen. Na een tijdje zijn wij weer aan onze voetreis naar beneden begonnen en hebben wij weer een echt aftands sovjet gebouw gezien. Beneden aangekomen zijn wij rechtstreeks door gelopen naar het restaurantje van gisteren om weer te genieten van de freshly homemade lemonade, mint natuurlijk en vier lekkere salades. Hoe kan het dat de tomaten hier echt naar tomaten smaken, en niet van die waterige slappe hap zoals in Nederland.

En dan........ wij hebben toch besloten om een uur in de hete zwavelbaden te gaan zitten, het kan dus toch nog warmer dan onder de volle zon. Alvorens de pret begon, mochten wij van de hammam-eigenaresse even kijken of onze privé-hammam aan onze eisen voldeed, en ja hoor alle vier zijn wij enthousiast. Na ons omgekleed te hebben zijn wij in het zeer warme zwavelwater gaan zitten om ons vervolgens onder te dompelen in het ijskoude water in het badje ernaast,ondertussen genietend van groene thee met citroen. Weer een ervaring rijker en met als voordeel dat de eerste minuten buiten aanvoelden als aangenaam, helaas was dat weer van korte duur.

Terug naar het appartement voor onze siësta en om onze maag weer te vullen met allerlei Georgische lekkernijen van de plaatselijke snackbar, veel echt gezond voedsel. Vorig jaar hebben wij Sydney by night gezien, dus om 20.00 uur zijn wij weer Tbilisi ingegaan om Tbilisi by night te zien, ook indrukwekkend met mooi verlichte gebouwen en bruggen en een heus waterfonteinspektakel à la Aquanura van de Efteling. Weer een geslaagde dag, morgen gaan wij verder op reis naar Sighnaghi in onze huurauto.

Tbilisi, een citytrip? Wij zeggen volmondig "ja"!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Desiree Jansen:
    9 juli 2018
    heerlijk hammam, doen wij ook altijd in turkije. heerlijk ontspannen en genieten van alles geneugten om je heen. Ja hier natuurlijk ook veel bezienswaardigheden die je zeker gezien moet hebben. mooie brug bey the way. ook leuke oldtimers op de foto's hihi.
    is inderdaad of je in de tijd terug gaat. have fun. groetjes Dees
  2. Marieke:
    6 september 2018
    Hallo! Heb al jullie Georgië verhalen gelezen, super leuk! Aanstaande zaterdag vertrekken wij...we hebben er zoveel zin in! Mag ik jullie vragen in welke badhuis jullie geweest zijn? Groeten! Marieke