Road to nowhere!

18 juli 2018 - Mestia, Georgië

3BA9CF57-1A92-4D25-BDD4-B458BC3F08924662AA27-6DE3-4B3A-97C3-CE4DAE4335F37F972056-C1E0-4057-AAD1-8EC77B5A7D42AC75C317-F4EA-4C30-8384-2317D4843B8EF8CC3803-B84F-47CB-A9E0-0B88EB50D420There is a city in my mind, come along and take that ride, and it's allright, baby, it's allright, and it's very far away. Talking Heads, 1985.

Zo voelden wij ons vandaag. Je kunt je vergissen in afstanden en met name in de bergen. Niettemin was het vandaag een mooie rit op een Georgische weg, met veel bochten en veel slalom, in een prachtige natuur, maar het trok zich zo lang..............De weg van Kutaisi naar Zugdidi ging nog redelijk voortvarend, alleen in Kutaisi was druk verkeer. In Zugdidi hebben wij pauze genomen en hebben wij nog genoten van een chatsjapuri, Georgische pizza. De weg van Zugdidi naar Mestia was bijna een solo-rit, maar het was net of wij niet dichterbij onze bestemming kwamen. Drie maal is scheepsrecht, drie keer dachten wij dat wij er waren en bij de derde keer was het raak. Onderweg wel nog een mooi meer gezien van smeltwater van de gletsjers, smaragdgroen/blauw van kleur en zijn wij nog gestopt bij een mooie waterval. Verder alleen maar bergen, koeien en een snelstromende rivier om al het smeltwater weg te voeren. Uiteindelijk zijn wij 6 uur onderweg geweest voor een route van ongeveer 300 km.

In Mestia was het nog zoeken naar de accommodatie, omdat google maps de verkeerde locatie aangaf. Bekend probleem volgens de eigenaar, google zal nog een keertje langs moeten gaan met hun autootje om de locatie wel goed op de kaart te krijgen. Mestia ligt op een hoogte van 1.500 meter in het Kaukasusgebergte en is bekend om de verdedigingstorens. Vroeger had vrijwel elk huis een eigen verdedigingstoren om zich te verdedigen tegen vijanden.

Zojuist zijn wij nog iets gaan eten in een Georgisch restaurantje, waarom ook niet en hebben wij wederom genoten van de lokale gerechten. De Georgische keuken is beïnvloed door Europese tradities, het Midden-Oosten en west Aziatische landen. Mtsvadi, lobio, chatsjapuri, chinkali, tsjakapuli zijn enkele gerechten die wij reeds geprobeerd hebben en ook vaker besteld hebben.

Helaas geen foto's de komende 2 dagen, want de WiFi werkt niet optimaal bij het uploaden van foto's.